Overnachten Vliegveld Shanghai Pudong

Hoi allemaal,

Ik kom op 8 oktober aan in Shanghai om 23,40 en ik vertrek om 11.40 weer richting amsterdam.
Ik zou graag op het vliegveld van Shanghai willen overnachten.
( Ik ben dan een week eerder al in shanghai geweest en ga ook een week naar de Filipijnen, dus kan op mijn single entry visum niet 2 keer het land binnen)

heeft iemand ervaring met het overnachten op dit vliegveld?
Via google kwam ik er niet zo goed aan uit.

Alvast bedankt,

Meike

Wil je op het vliegveld achter de douane blijven? Zoek dan uit of je de bagage kunt doorlabelen. Ik heb ooit gebruik gemaakt van een airporthotel toen ze me het land inlieten zonder visum. Kopie van een eerdere reactie van me:

Een jaar geleden in Shanghai (Pudong) hoefde ik geen visum te kopen toen ik op doorreis was vanuit Hongkong naar Amsterdam. Moest wel even m’n ticket naar AMS tonen. Ik kreeg van de douanier in m’n paspoort een paar stempels + aantekeningen en kon China in zonder bijkomende kosten.

Herinner me vaag dat de douanier zei dat de regel is dat je binnen 48 uur China weer uit moest reizen. Enigszins verbaasd liep ik door de douane. Wellicht is deze regel inmiddels niet meer geldig of bijv. alleen op bepaalde vliegvelden in China.

Bedankt voor je reactie!

Ik weet niet zo goed wat ik wil doen eigenlijk, ik weet niet wat er mogelijk is! Heb hier geen ervaring mee.
Ik heb inmiddels een ticket waarmee ik om 9.00 uur vertrek uit shanghai, dus 9 uur overstaptijd exclusief in en uitchecken.
Echt van het vliegveld af gaan lijkt me niet handig, dus vandaar dat ik me afvroeg of er echt op het vliegveld zelf iets is.

Doorlabelen? wil dat zeggen dat ze je bagage naar je volgende vlucht zetten? Ik moest bij het boeken van dat ticket aangeven of aansluitende vlucht had, dus ik heb de gegevens van mijn vlucht doorgegeven.