Hallo,
Wij gaan eind december naar Chiang Mai. We willen de Mae Hong Son loop per motor doen, samen op 1 motor. Mijn man heeft een motorrijbewijs. We doen de loop van Chiang Mai naar Mae Chaem, Mae Hong Son en we zijn met oudjaar in Pai. Ons onderkomen daar is geregeld. We zoeken nog een onderkomen in of rond Mae Chaem en Mae Hong Son. Ook zoeken we een betrouwbaar adres voor het huren van een motor/ scooter ( in Chiang Mai) We hebben eerder scooter gereden in Chiang Mai maar nu moet ook een rugzak mee en een tas met apneu-apparaat dus we hebben iets meer ruimte nodig. Andere informatie betreffende bezienswaardigheden zijn welkom.
Alvast bedankt.
groet, Ria
Langs de oude stadsomwalling van Chiang Mai vind je tientallen verhuurders. Veruit de grootste is POP. bij zijn filialen vind je alles van fietsen tot 4X4 king-cab pickups. POP staat er om bekend iets minder in onderhoud te investeren maar de hele vloot (vooral scooters en lichte motoren) wordt bijna om de twee jaar vervangen.
Mijn vaste verhuurder is MrMechanic. Iets goedkoper als POP, de moto’s zijn wel wat ouder (maar nooit echt oud), maar worden minutieus onderhouden.
Bijna overal krijg je een garantie dat als je stukken hebt ze een mecanicien sturen en je eventueel een andere brommer geven.
F.
Dank je wel.
Pop en MR Mechanic zijn inderdaad de bekendste twee, die kom je steeds tegen op fora. Hun prijzen voor een wat zwaardere scooter/ motor gaan wel rap in prijs omhoog. Vorig jaar hebben we heel wat afgereden op een scooter, gehuurd via ons guesthouse maar deze voldoet niet om de Mae Hong Son loop te rijden. Misschien zijn er mensen die ook goede ervaringen hebben met andere aanbieders van huurmotoren. Daarbij willen we ook ons paspoort niet achterlaten.
Er is een rede waarom Pop en MrMecanic de twee bekendste zijn. Ze zijn correct en leveren degelijke en betrouwbare moto’s. Je kan ook ns horen bij C&P (hij zit vlak naast Pop) of Jaguar die is verleden jaar wel verhuisd, ik weet 'm niet direct meer zitten.Zowel bij Pop als MrMecanic aanvaarden ze een waarborg (10000bht) als je je paspoort niet wil achterlaten. De anderen ook wel vermoed ik…Zijn de prijzen werkelijk zo hoog bij Pop? Ik dacht voor een Wave 115 iets rond 250 à 300 bht (7-8 Euro) per dag? Bedenk dan dit -mijn motto overigens- “de vreugde van de lage prijs is al lang vergeten als de ergernis van de slechte kwaliteit voortduurt”…F.
Nou, de prijzen die je noemt zijn prima. Denk je dat een Wave 115 voldoet voor de reis? We zitten er samen op plus bagage.
Alles hangt af van wat je verwacht. Met z’n tweeen op en scooter, de achterste een backpack op de rug, de voorste een tas tussen de benen… geen rariteit in Thailand. Maar echt comfortabel is anders. Voldoen die brommertjes?? Al ns gezien wat Thai met zo’n ding versjouwen?? Als je er echt aan twijfelt, kan je altijd ns een testritje maken, en eventueel teruggaan om een tweede moto’tje te huren. Bij Belgische rijbewijzen zit een motorijbewijs A1 (tot 11KW) inbegrepen bij een autorijbewijs, misschien is dat ook zo in Nederland?oh ja, even gegoogled : http://www.mr-mechanic1994.com/bike.php , Mrmecanic z’n website. Heb je gelijk een idee.F.