Onze reis krijgt al aardig vorm. Een vraag heb ik wel: zou je 2 dagen in Wilderness overnachten of liever 2 nachten in Oudtshoorn? Ik heb geen behoefte aan de struisvogelfarms, maar zoek een mooie en relaxte omgeving, waar we ook wat zouden kunnen ondernemen.
Ik hoor graag jullie commentaar.
Groetjes
Waarom wil je specifiek naar Oudtshoorn? Als tussenstop tussen Kaapstad en Port Elizabeth of ter afwisseling van de Garden Route? Bezoek je al meerdere plekken aan de Garden Route of zou Wilderness de enige plek zijn? Er zijn in en om Oudtshoorn voldoende plekken waar je een aantal dagen kunt relaxen en eventueel iets kunt ondernemen maar het ligt er een beetje aan wat je wilt. Denk bijvoorbeeld aan Africamps Klein Karoo, Buffelsdrift of De Zeekoe. Allemaal leuke plekken om te verblijven met verschillende activiteiten. Ook de Swartberg Pass die om de hoek ligt schijnt erg de moeite waard te zijn om te rijden.
Gr. Michel
Wij rijden, na een paar dagen Kaapstad door naar Hermanus. Daarna dacht ik aan Wilderness of Oudtshoorn, om vervolgens tussenvlucht te pakken van George naar Johannesburg. Vandaar dus…
Ok duidelijk, voor de afwisseling zou Oudtshoorn dan wel leuk zijn denk ik. Wilderness ligt ook aan de kust terwijl Oudtshoorn in de Klein Karoo ligt, een totaal andere omgeving. Maar dat is slechts mijn mening hoor, anderen zullen wellicht juist wel Wilderness of een andere plek aan de Garden Route kiezen. ![]()
Ik ga volledig akkoord met MR1980. De Karoo is een heel unieke streek en heel mooi en heeft een heel aparte vibe dan aan de kust.
Heel leuk vond ik de Cangoo Caves in Oudshoorn. Zeker de moeite waard. Ik weet niet zeker of je een daguitstap naar Outshoorn kan maken vanuit Wilderness. Volgens mij is het 1.5 uur rijden vanuit Wilderness.
"t Amusement met de voorbereidingen.