Overnachten in marokko

Wij willen eind maart rondreizen in Marokko. Nu lees ik op verschillende plekken dat het soms moeilijk is om overnachtingsplekken te vinden, met name rond de paasvakantie. Weet iemand of dat klopt?

Hangt ervan af waar, in Marrakech centrum bijvoorbeeld kan het moeilijk worden, maar voordat er niks meer te vinden is moet het wel erg worden… Waar dachten jullie rond te reizen?

www.marhba-au-sahara.com

Daar zijn we nog niet helemaal uit maar de nadruk zal op de koningssteden liggen, waaronder…Marrakech.

Rond deze tijd moet het niet moelijk zijn om een hotel te vinden. Buiten de hotels die bij onze reisgidsen staan zijn er nog zoveel hotels over dus dat moet goed komen.
Je zou ze vooraf kunnne boeken via nederland.Je bent dan wel aan dagen en tijden gebonden en je kan niet afwijken van je reis.Ik zou gewoon ter plaatse bekijken.mocht je nog wat willen weten kun je altijd mailen.

gr patricia

1 like

ben het hiermee niet helemaal eens. ben zelf in Mrk geweest van voor tot net begin Paasvak. Het overgrote deel van de toeristen komt-wie had dat nou anders verwacht-uit Spanje en Frankrijk-en daar hebben ze-anders als wij NL-juist wel lang Paasvak. Ik kan me goed herinneren dat Chouen volliep met diverse bussen spaanse bekpekkers op ma. voor Pasen. Maar dat wil niet zeggen dat dan ‘‘dus’’ ales vol is-al zal het langer zoeken en duurdere accomm. betekenen als je niks hebt geboekt. Overigens is die heel goedkope accomm in het geheel niet vooraf te boeken. Ook dan is een reisgids nuttig-omdat naast de HTls die zijn aanraden-er nog diverse andere staan-overwin je schroom-ze zijn meest net zo goed als die de reisgids wel hebben gehaald.

Ben het er zeker mee eens dat je eens iets anders moet durven proberen dan wat er in de reisgids staat: je kan erg leuk verrast worden (zelf veel meegemaakt), en je geeft er de de plaatselijke bevolking die een klein project begonnen is een kans mee en die zullen je meestal maar wat graag de echte Marokkaanse gastvrijheid laten voelen.

Stijntje,

Heb zelf twee keer een rondreis gemaakt door geheel marokko. Dit jaar voor radio 3fm in strijd tegen malaria. Ben hiervan net terug. Ik heb marokko bezocht, zowel in de hoogseizoenen als in de winter.

Slapen kan je in mijn ogen altijd en overal. Marrakech is natuurlijk altijd druk en vol, vooral in de drukke vakantieperiode. Verder kan ik je verzekeren dat je overal kan slapen. Hoe gaan jullie de rondreis doen? met de auto of trein etc? Ik heb dit jaar marokko inclusief woestijn gezien met auto, destijds met backpack en treinen etc…

Als je vragen hebt mag je altijd mailen/bellen?

WIlmar