Overnachten in de woestijn

Djed Reizen heeft een aantal groeps- en rond- reizen in Egypte die deels ook door de Witte Woestijn gaan zoals de Baharia Oase en de Farafra Oase. Overnachting is daar in tenten op basis van volpension. Djed zorgt voor slaapzakken. Men spreekt van slapen onder de sterren. Wie heeft er ervaring mee. Is er sprake van enig comfort? We zijn voornemens om met z’n zessen (leeftijd 60-70) te gaan.
Ton Nahuijsen

Hallo

voor zover ik weet zitten er wat comfort tijdens deze excursies grote verschillen tussen de reisorganisaties. Ik heb dit destijds met een lokale organisatie gedaan, en toen was er uiteraard van veel comfort geen sprake. Maar ik kan me voorstellen dat dat bij grotere en andere organisaties anders is. Ik zou dus aanraden om bij Djed-reizen te informeren alvorens te boeken.

Eveline

De witte woestijn is echt prachtig! Het comfort is inderdaad basic, maar de sterrenhemel en de mooie omgeving maken dat allemaal goed. Er is een grote diversiteit in de kwaliteit van de auto’s en het kampeermateriaal, let op dat je een goede gids meeneemt!

We zijn naar de witte woestijn geweest via een lokale bedoeïne gids, die zeker aan te bevelen is: Mahmoud Bahr. Hij heeft een website waar je foto’s kunt zien van de witte woestijn: www.whitedesert.page.tl Als je verschillende dagen de tijd hebt, zou ik de eerste nacht in Agabat overnachten en de tweede nacht in de witte woestijn. Je kan ook doorreizen met een 4x4 via de woestijn naar de andere oases: Farafra en Dakhla. 't is echt de moeite om er naar toe te gaan.

Groeten,

Zorah

Kijk eens op www.egypteforum.nl Ik weet dat daar mensen zitten die regelmatig een vakantie naar de woestijn hebben gemaakt.