Hallo iedereen. Ik heb een reisje gepland naar Egypte, meer bepaald Luxor. Ik stelde vast dat er uiteraard veel excursies georganiseerd worden naar het culturele luik: Karnak, Dal van de koningen, enzzz. Weet iemand of er ook excursies georganiseerd worden naar de westelijke oases in de woestijn?
Leuk dat je naar Luxor komt en ook interesse hebt in de Westelijke woestijn. Ik ben zelf ook nog steeds “een groot fan” van deze woestijn maar je moet er wel de tijd voor nemen.
Wij maken het rondje met onze gasten meestal in 5 dagen en dan dan doen we bijvoorbeeld ook een jeepsafari in de White desert (zó mooi) met een overnachting in de woestijn. Wij rijden dan altijd door naar Cairo dus daar zou je met je vluchten eventueel ook nog rekening mee kunnen houden.
Als je meer informatie wilt kijk dan even op onze website www.kingfishertours.com of stuur me een email.
Leuk Myriam dat je zo vlug reageerde. 5 dagen is echter vrij lang. We proberen steeds een vleugje cultuur, rust, winkelen, natuur enz in ons schema op te nemen. Zou er iets mogelijk zijn voor een tweetal dagen?
Hartelijk bedankt voor de reactie.
Grtz
Yanic
Ik weet niet of een dergelijke excursie wordt aangeboden voor 2 dagen, maar dat kan ik je dan beslist afraden. Heb zelf 5 jaar geleden de westelijke woestijn/oases bezocht, heb daar 17 dagen over gedaan. 5 dagen dan zie je nog wat, in 2 dagen reis je alleen maar heen en weer. Just my 2 cents.
In twee dagen zou je bijvoorbeeld naar Dakhla kunnen, dat is een mooie en rustige oase op ruim 500 km vanaf Luxor. Als je rond 7.00 uur ‘s ochtends uit Luxor vertrekt ben je er rond lunchtijd. ‘s Middags zou je dan een jeepsafari of kamelentocht kunnen maken met aansluitend een bezoek aan een “echte” hete bron. De overnachting is in een supergezellig tweesterrenhotel. De volgende ochtend kun je nog een bezoek brengen aan El Qasr, een heel authentiek dorpje in de buurt en op de terugweg naar Luxor zijn ook nog een paar mooie plekken waar je kunt wandelen en over plaatselijke marktjes kunt struinen. Tegen de avond van dag 2 ben je dan weer terug in Luxor.
Als je voor deze 2 daagse excursie een offerte wilt ontvangen stuur me dan even een email op [EMAIL=“egypt@kingfishertours.com”]egypt@kingfishertours.com
Hi,
Wij hebben met onze eigen auto ook de westelijke oase gedaan. Ga een dag of 4/5, het is echt de moeite waard! Overnachten in de woestijn is een must. In Bawiti zitten verschillende organisaties waar je een trip kan plannen.
Succes!
De Witte Woestijn is echt prachtig, evenals Agabat. Vanuit Cairo is het perfect te doen om 1 of 2 nachten te overnachten in de woestijn en dan terug te keren. Vanuit Luxor zou ik toch rekenen op minimum 3 nachten als je het in een snel tempo wilt doen en eerder 4 of 5 nachten als je ook de oases wilt bezoeken.
Ik heb mijn woestijntocht gedaan via een lokale bedoeine gids van Bahariya, die zowel tochten vanuit Cairo als vanuit Luxor organiseert.
Zijn naam is Mahmoud Bahr en meer informatie kan je vinden op zijn website www.whitedesert.page.tl of mail hem gewoon eventjes via [EMAIL=“desert_tiger84@yahoo.com”]desert_tiger84@yahoo.com
Het is echt de moeite waard om 2 of 3 dagen de woestijn te verkennen, heerlijk in de duinen te lopen op je blote voeten, prachtige sterrenhemel, super landschappen… Heb al zin om terug te gaan!