Wij zijn op zoek naar een afwisselende Egypte-rondreis en zijn daarbij op een kleine touroperator gestuit. Nl. Djed reizen. Wie heeft al eens met Djed een reis naar Egypte gemaakt en wil ons zijn/haar ervaringen meedelen?
Hallo, wij zijn net op 30 april teruggekomen uit Egypte en hebben gereisd met Djed. In één woord gewéldig. Iedereen aan te raden. Dhr.Simman van Djed reizen is zelf Egyptenaar en je kunt -ook telefonisch- heel goed met hem overleggen over een reis. Ook de begeleiding in Egypte, tijdens de hele rondreis, was fantastisch. Altijd weer een contactpersoon, met een mobiel nummer, tot aan de laatste vlucht aan toe. Wij waren daar tijdens de laatste ‘aanslag’ in Dahab. Direkt 's avonds werd er al contact met ons opgenomen. De volgende ochtend kwam de contactpersoon, met zijn baas uit Cairo, naar Luxor, waar wij toen zaten, om te horen wat wij wilden. Doorreizen naar de Sinaï, dezelfde dag nog of andere wensen. Hij kon onze veiligheid garanderen, dus wij zijn doorgereisd. Anderen wilden zo snel mogelijk naar Nederland terug. Ook dat werd geregeld. De overbruggende periode die zij nog in Luxor moesten blijven, werd gevuld met persoonlijk afgestemde excursies onder begeleiding van de plaatselijke contactpersoon. Perfect geregeld allemaal.Wanneer wij weer naar Egypte afreizen, dan zéker weer met Djed.
Doet Djed ook individuele reizen?
Wat is hun e-mailadres?
Hallo,
Inmiddels zelf al ervaring opgedaan met Djed?
Ik ben benieuwd hoe dat is bevallen!
Groet,
Han de Vos
Hallo,
Ik heb de brochure van Djed gelezen. Ziet er prima uit, maar het lijkt mij zelf nogal luxe, viersterrenhotels en zo. Ik hou meer van een avontuurlijke tocht. Ben je bij Djed dan wel aan het goede adres ?
groeten, Han
Hallo,
Wij raden een ieder met klem af in zee te gaan met Djed reizen.
De medewerkers in Egypte zijn over het algemeen de engelse taal niet goed machtig, waardoor communiceren uiterst moeizaam verloopt. Verder zijn er een aantal medewerkers in Egypte die uitblinken door onbeschoftheid. Voor een van hen is het bijvoorbeeld de normaalste zaak van de wereld om bij een wachtende rij mensen vooraan te sluiten, daarmee zijn gasten dwingend dit onbeschofte voorbeeld te volgen. Een ander heeft het zelfs gepresteerd mijn vrouw aan de telefoon uit te schelden. Bij terugkeer in Nederland hebben wij bij het kantoor van Djed reizen geen luisterend oor gevonden. Het zou allemaal onze eigen schuld zijn ???
Kortom, een absolute afrader.
Ben, wat jammer dat je zulke slechte ervaringen hebt!![]()
Ik moet zeggen dat onze ervaringen vele malen beter zijn.
We hebben echt enorm genoten van onze reis en de cruise op het Nasser meer. We hadden een prive reis voor ons twee en werden steeds begeleid door iemand van de organisatie en een plaatselijke gids. Af en toe dus 3 inclusief de chaffeur 3 mensen die alleen voor ons aan het werk waren. ook de engelse taal was geen enkel probleem. Wijzigingen in het programma op ons of hun initiatief werden rustig met ons besprokenen in feite was veel mogelijk.
De egyptenaten zelf moet je inderdaad even aan wennen. Als je je opstelt als naieve tourist wordt je belaagd door handelaren en bedelaars, soms op een agressieve manier. Als je echter jezelf zefverekerd opstelt en duidelijk bent in wat je wel en niet wilt is er niets aan de hand, en kan je ook met de egyptenaren goede en soms diepgaande gesprekken voeren.
Kortom wat mij betreft de complimenten voor DJED, en we gaan zeker nog een keer!
:dag:
Groetjes,
Han
Beste Han,
Mischien heb jij geluk gehad of wij juist pech. Feit blijft dat ik er voor pas om bij zo´n dure reis onbeschoft behandeld te worden. Vandaar dat ik me geroepen voel een ieder te waarschuwen dat dit ook tot de mogelijkheden behoort.
m.v.g. Ben
Ben,
Ja, jammer dat je slechte ervaringen gehad hebt. Ik ben uiteindelijk niet met Djed reizen vertrokken, maar met Koning Aap, voornamelijk omdat zij een avontuurlijker reis aanboden. Is prima bevallen in Egypte.
Groeten, Han
Hallo, We hebben in 2008 een fantastische reis met Djed Reizen door Egypte gemaakt. De begeleiding van de Djed Reizen medewerkers ter plaatse was perfect. Ook over de gidsen, het vervoer en de accomodatie niets dan lof. De hele reis was trouwens een enorme belevenis. De bootreis over de Nijl aan boord van de Dahabiya had, wat ons betreft, twee keer zo lang mogen duren. Al met al hebben wij in Egypte alles gezien wat wij wilden zien, wij zijn heerlijk verwend en de hele reis was echt super geregeld. Iedereen die wij kennen en die naar Egypte wil gaan, raden wij aan om met Djed Reizen te gaan.