Hallo, half maart ga ik mee met een groepsreis naar Egypte met Djed-reizen. Heeft iemand ervaring met deze reisorganisatie en met het reizen door Egypte?
L.S.
In december 2008 heb ik met mijn echtgenote een 22 daagse groepsreis met Djed door Egypte gemaakt. Wij hadden een kleine groep van 7 man, hoewel 8 personen het minimum moest zijn. De hotels waarin wij verbleven varieerden van luxe tot eenvoudige nette toeristenhotels voorzien van een badkamer met toilet. Wel verbleven wij twee keer in een ander hotel dan volgens de lijst, ik kan echter niet beoordelen of deze beter waren of niet. In de hostel bij sint Catharina ( vlak naast het klooster) hadden wij echter geen warm water (onze boiler was stuk). Voor de overnachting in de woestijn ( onder de blote hemel) is een lakenzak aan te bevelen. De eerste veertien dagen hadden wij een engels sprekende gids die ook optrad als reisbegeleider. In Dahab en terug in Cairo was een lokale agent beschikbaar voor inchecken bij de hotels, busvervoer, etc. De gids was ook niet meer nodig. De lokale agenten van Djed in Cairo, Luxor, Aswan en Sharm El Sheik zijn er om te zorgen dat alles soepel loopt. Belangrijk bij inchecken op vliegvelden in Egypte.
Daar wij met een kleine groep waren was er meer dan voldoende ruimte in de mini- busjes. Verder zijn de grote wegen goed en rustig ( afgezien van de drukte in Cairo) en was de reistijd tussen de verschillende plaatsen gezien de afstanden toch niet erg lang. Bijv. van Aswan naar Abul Simbel is 3,5 uur. ( dit is een excursie die niet inbegrepen is, en de prijs hangt af van het aanal deelnemers uit de groep. eigen busje met gids e.d.) Onze algemene indruk is zeer positief, een goede organisatie en natuurlijk gaat er wel eens wat mis. Maar veel hangt natuurlijk ook af van de medereisgenoten.
Een plezierige reis toegewenst
Hartelijk dank voor de reactie, wij gaan met 5 mensen de groepsreis van 15 dagen maken in maart. Over het vervoer maak ik me niet al te veel zorgen, meer nog over de hygiene en de verhalen dat 90% van de mensen ziek wordt in Egypte. Maar uw positieve reactie is erg prettig. Groeten Ingrid