Over enkele maanden willen wij een rondreis overland met met eigen Toyota landcruiser vanaf NL naar Nepal (en weer terug). We komen dan door Iran, maar daarvoor stuit ik tegen de verstrekking van visa. We willen graag een double entry visum aanvragen, maar deze wordt maar zelden afgegeven. De registratiebrief die een Iraanse toeristenorganisatie kan verstrekken, krijgt eigenlijk alleen toestemming voor een single entry visum.
Zijn er reizigers die hier ervaring mee hebben of wel een double entry visum hebben gekregen? Zou een toeristenvisum en voor de terugweg een transitvisum mogelijk kunnen zijn?
hallo,
ik wil ook richting Nepal met mijn vw bus begin oktober en ben nu ook aan t uitzoeken wat ik nodig heb aan visa, dus hetzelfde probleem : double entry visa, ik heb inmiddels begrepen dat ik voor Pakistan geen double entry krijg, dat betekent dat ik via China terug moet en dan hoopte ik alsnog via Iran terug te kunnen. Weten jullie inmiddels hoe het zit met Iran ? Zou graag willen delen in informatie over het een en ander als jullie die hebben en andersom ook natuurlijk.
mvg.
Louis
Je zou je visum misschien kunnen inwisselen voor een double entry in Pakistan zelf, maar dat is erg onzeker. Via China moet je op dit moment met een groep reizen (5 dezelfde nationaliteiten). Door de onzekerheid van visa en dat we liever niet de auto terug verschepen hebben we besloten een andere route (en reis) te kiezen.
Succes met de voorbereidingen!
We then by Iran, but before I stumble against the issuing of visas. We would like to apply for a double entry visa, but this is rarely issued. The registration letter that can provide an Iranian Tourism Organization, actually only get permission for a single entry visa.