Double entry visa nodig of niet?

In augustus gaan we voor 3 weken naar Jordanie. We vliegen van Amsterdam naar Amman, na een paar dagen gaan we ook richting Jeruzalem. Nu zijn we van plan om een double entry visa aan te schaffen bij de ambassade in Den Haag. Nadat we in Israel zijn geweest gaan we weer terug naar Jordanie. We vliegen uiteindelijk op 21 augustus weer terug naar Amsterdam via Amman.

De kosten voor een double entry is € 97,- wat ik behoorlijk prijzig vind aangezien we met 3 personen zijn.

Ergens heb ik gelezen dat als je via de King Hussein grensovergang naar isreal gaat en via de zelfde overgang weer terug gaan, we geen double entry nodig hebben.

Klopt dit of moeten we wel een double entry hebben?

Daarnaast nog een andere vraag, kan iemand mij vertellen wat de vertrekbelasting van Israel is?

Hallo,

Sorry, ik kan je hier echt niet mee helpen, misschien hebben andere reizigers hier ervaring mee? Je zou het ook op het forum van Israel kunnen posten. Ik ben niet van het ene land naar het andere gegaan toen ik daar was. Ik heb wel gehoord dat je soms uren moet wachten voordat je de grens over kan, maar ik weet niet of dat met een double entry ook geldt en waar dat precies was. Misschien kan je het ook eens vragen bij de Ambassade van Jordanie?
Dit heb ik gevonden:
You can obtain the single-entry visa on arrival at any point of entry into Jordan, except at the King Hussein (Allenby) Bridge on the border between Jordan and the Israeli-occupied West Bank. No Jordanian visas are issued at this bridge, and if you attempt to cross without one you will be turned back by Israeli immigration officials before departing Israel. To enter Jordan at this bridge you must hold a Jordanian visa obtained in advance, either from a previous visit or by contacting the Jordanian Embassy in Ramat Gan
Succes!

Bedankt voor je antwoord. Ik ben inmiddels een stuk wijzer geworden. Op de website amman2jerusalem heb ik de terug kunnen vinden dat je geen double entry nodig hebt. Je kan met de visa die je op het vliegveld koopt langs de douane en je moet wel binnen 30 dagen terug. Dus voordat je visa verloopt.