Hallo
Zijn er hier reizigers die ook overland overland naar thailand willen rijden met eigen auto, meerijden zou ook kunnen.Ben van plan om rond april/mei te vertrekken en om via rusland, mongolie, china te rijden. Goede ideeen zijn welkom!
Gr rob
Hallo
Zijn er hier reizigers die ook overland overland naar thailand willen rijden met eigen auto, meerijden zou ook kunnen.Ben van plan om rond april/mei te vertrekken en om via rusland, mongolie, china te rijden. Goede ideeen zijn welkom!
Gr rob
hey!
tof idee! heb je al beetje verdiept in het doorkruisen van china? zover ik weet kost dit duizenden en duizenden euroos en is het vrij lastig te regelen. ben benieuwd.
Hey brend, dat van china probeer ik te achterhalen vind helaas alleen maar dat het duur is en niet hoe duur? Heb informatie gevraagd bij een organisatie die dit regelt maar heb helaas nog geen antwoord… is al 2 weken overheen.
Groeten
Ha Rob,
Ik ben van plan rond april/mei richting Mongolie te gaan, zou misschien wel geinteresseerd zijn het eerste deel mee te reizen, afhankelijk van jouw plannen, duur, budget etc etc. Ik reis op klein budget dus daar is het wel even van afhankelijk. Mijn reis eindigd uiteindelijk ook in Thailand alleen wil ik 3 weken paardrijden in Mongolie. Verder staat alles nog redelijk open. Ik ben benieuwd naar jouw plannen.
Groetjes,
Marlies
Hey Marlies,
Bij mij staat het ook nog redelijk open. Rijden door china met je eigen auto geeft nogal wat regelwerk en kosten erbij maar begin 2014 gaat er vanalles veranderen. Dus ik ben nog wat afwachtend. Verder wil ik redelijk direct richting Mongolië rijden. Als je mee zou gaan gewoon overleggen wat jij wil zien en ik.dan een plan maken. Qua budget probeer ik het ook redelijk laag te houden. Heb een daktent op de Landrover daar wil ik ook regelmatig gebruik van gaan maken. af en toe een hotel.kosten zoals douane,tol en brandstof 50/50 delen.
Paardrijden in Mongolië klinkt goed!nu ik erover nadenk. Bijna geen wegen en alleen maar mooie omgeving. Verwacht dat Mongolië hoogtepunt word vd reis.
Groetjes,
Rob
Ha Rob,
Kan je wat meer over jezelf vertellen zodat ik een beetje een beeld van je heb en met wie ik dan eventueel mee zou reizen. Fijn om te horen dat jij de kosten ook laag wilt houden. Ik ben in ieder geval geen poppetje en heb weinig luxe nodig. Ik heb in Australie ook 3 weken met een auto met tent op het dak rond getrokken en altijd alleen maar op gratis plekken gestaan, meestal zonder voorzieningen enz dus dat komt goed
Enig idee waar de kosten kwa douane, tol en brandstof ongeveer op uit gaan komen tot aan Mongolie, dat vind ik namelijk erg lastig inschatten en jij zal je daar vast als iets meer in verdiept hebben. Geen probleem trouwens om redelijk snel door te reizen hoor!
Hoop weer wat van je te horen!
Groetjes,
Marlies
Hee Marlies, Australië mag je wat over vertellen ben aan nadenken om mijn landrover terug naar nederland te verschepen of naar Australië en dan naar Nederland.
Qua voorzieningen heb ik denk kraanwater en een douche in de landrover haha.
Ben een man van 30 jaar die van reizen houd. ben heel het jaar voor mijn werk door europa te vinden.
Misschien van het weekend kijken voor te chatten of dergelijke lijkt mij igg leuk. Alleen al over ervaringen uit te wisselen
Gr Rob
Hallo Marlies,
Ben een vrijgezelle man van 30 jaar,1m93 lang,slank en woon in het Zuiden van Limburg. Heb voor mijn werk al een heel groot deel van Europa gezien en toen wilde ik meer zien… Heb rondreizen gemaakt o.a. in Thailand en Indonesië, Gebackpackt door Thailand, Laos,Cambodja en Vietnam en nog diversen landen geweest. Onderweg leer je mensen en mede reizigers kennen en daardoor krijg je weer meer ideeën om de wereld te ontdekken. En nu dan deze reis gaan maken.
Heb het aan de hand van de huidige brandstofprijzen uitgerekend tot aan de Mongoolse grens heb ik 7000 km gerekend. kom ik op 855 euro aan op brandstofkosten. Tol alleen in polen op autosnelweg maar dat kunnen we dan eventueel omzeilen binnendoor te rijden is nog leuker ook. Visum Rusland met uitnodiging is €59,50 bij het zelf aanvragen en afhalen en dat laten doen komt €53,- erbij.
Voor het gemak kunnen we dan de brandstof kosten houden op €900,- houden en dat 50/50 doen.
Verder zou het makkelijk zijn ook een potje aanleggen voor o.a. eten drinken e.d. te betalen.Mocht het zover komen.
De landrover is redelijk goed uitgerust. Heb 220V, koelkast, kraanwater, douche en veel opberg ruimte.
Hoop dat je wat aan deze informatie hebt en het lijkt mij ook leuk om meer van jou te weten te komen.
Groeten Rob