Met eigen vervoer door China

Annemie en Gie (Herent, België) willen graag een groep vormen om met eigen vervoer (wij met een zelfgebouwde camper) door China te trekken.
Route : van de Mongoolse grens naar de Nepalese grens.
liefst in juni 2010, wij willen in mei rondtrekken in Mongolië omwille van het klimaat en de pracht van de lente.
Groep liefst tussen 10 à 16 personen (4 à 8 voertuigen).
Bedoeling is de immense hoge kost om met eigen vervoer door China te mogen trekken te delen (alle permits : chinese rijbewijzen, verzekering, taks, nummerplaten etc. + verplichte gids-tolk voor de ganse groep met overnachtingen en maaltijden. Route moet ook vooraf in samenspraak gestipuleerd en meegedeeld worden aan de Chinese autoriteiten).
Interesse ? meer info ? Wij lezen het graag.

Hallo!!

dat klinkt erg gaaf! Mijn vriend en ik zitten momenteel in Maleisie en spelen met het idee om met een busje/camper/jeep door mongolie/china en wie weet waar nog meer, te gaan reizen. In het geval dat dit door gaat, is het zeker handig om aan te sluiten bij een groep. Hebben jullie meer info over jullie plan? en by the way… hebben jullie tips voor het kopen van een vervoermiddel in India of rondomliggende landen?

Groetjes,
Eva

Dag Eva,

beter laat dan nooit, zal ik maar flauwtjes beginnen, maar door problemen met de site en wachtwoorden toch nu pas je bericht gevonden.
Vraag me af waar jullie inmiddels zitten …?

Wegens je blijken van interesse voor onze reisplannen, veronderstel ik dat jullie nog een hele tijd in Azië rondhangen, vermits wij ons uitstapje pas plannen in 2010. (vertrek begin maart, mei : Mongolië, juni : China).

Als de goesting d’er nog is om in die periode mee door China te reizen,
maakt dat ons erg enthousiast en moeten we zeker verder schrijven.

Over tijdelijke import van een eigen voertuig voor doorreis van China weten we inmiddels behoorlijk wat, over de aanschaf van een auto in een Aziatisch land weten we eerlijk gezegd niks en kunnen we jullie niet adviseren. Misschien toch maar internet afschuimen en/of jullie ambassade /consulaat raadplegen.

hertelijk,
gie