Zou het mogelijk zijn om vanuit Nederland over land naar Canada te komen met je eigen auto?
Zeg met de boot vanaf Denemarken naar IJsland … en vanaf IJsland naar ??? in Cananda of The USA???
Zou het mogelijk zijn om vanuit Nederland over land naar Canada te komen met je eigen auto?
Zeg met de boot vanaf Denemarken naar IJsland … en vanaf IJsland naar ??? in Cananda of The USA???
Over land met de boot:confused:![]()
![]()
Nee, ik bedoel echt de hele weg met eigen auto … tot aan IJsland kan ik al komen (weet ik zeker, in 2008 met eigen auto geweest)
… en nu zou ik door willen vanuit IJsland naar Canada …
:cheer:
Dus niet mijn eigen auto ‘los’ verschepen …
… als ook niet over de zeebodem, geachte luongo … vandaar die ‘boot’ dus ![]()
Hoezo niet “los” verschepen? Blijf je erin zitten en laat je de motor draaien??
Verschepen, zal zo wie zo per container moeten.
Ook als je een velader vind die van IJsland naar Canada vaart.
De prijs zal wellicht niet opwegen tegen de aanschaf van een nieuwe tweedehands daar.
En vergeet niet, dat de auto ook weer terug moet.
Zelf ben ik ook met eigen auto (busje) op IJsland geweest … de volgende keer (als die mogelijkheden er zijn) zou ik vanuit daar dus willen doorreizen naar Canada …
Ik blijf dus zelf bij de auto.
En ja, de auto gaat ook mee terug natuurlijk …
De verbinding van IJsland - Canada zoals die er ook voor Denemarken (via Noorwegen / de Faroer-eilanden) is … zal hopenlijk wel te vinden zijn.
En anders misschien inschepen op een containerboot van IJsland / USA … maar het doel zal zijn Canada … en later pas via Vancouver richting de USA ?
Enfin * … het is nog een hersenspinsel … *
Denemarken/IJsland is een RO-RO, de Smyril Line.
Nee, d’r schijnt geen ferry tussen Iceland / Groenland & Canada te zijn.
Dan maar via Rusland ![]()
(nee, hoor … die omweg is mij te ver weg … hoewel … ?)
Oke, Rusland … te gevaarlijk dan!
Waarom niet vliegen naar Canada en je auto naar daar laten verschepen? Dat is toch ook een mogelijkheid, want ik denk toch niet dat je bij je auto kan blijven als je auto voor lange periodes op een boot/ferry moet.
Anders gewoon een goedkope 2de hands auto kopen in Canada en die weer verkopen na je reis. Dat is ook altijd een mogelijkheid.