Met de boot naar Canada vanuit Nederland?

hallo,

kun je ook met de boot naar canada (vanuit nederland) ?
en zo ja, waar kan ik info vinden ?

bedankt!

maarten

Heb je ondertussen al antwoord gekregen op je vraag? Ik ben hier namelijk ook erg benieuwd naar?

Groeten Anke

Hoi,
Daar ben ik ook benieuwd naar.

groetjes Elly

Hoi Erik ,

Bedankt ik ga even kijken op de site.

groetjes elly

Hallo allemaal,

Ik vond nog een ‘heel oud’ topic in het forum en heb jullie berichten daarmee samengevoegd. Er staan een aantal suggesties voor rederijen die het aanbieden. Hopelijk zit er een winnaar tussen. :slight_smile:

Succes!
Jurjen

Hallo,

een vriendin en ik zouden graag naar canada een mooie reis maken en ons per jeep verplaatsen.
Weet iemand hoe je het goedkoopst mét een auto (dus wss via boot) van België/Frankrijk/Nederland naar Canada geraakt?

Alvast Bedankt
Jonathan.

Klinkt als haast onmogelijk. Handiger is gewoon lokaal een jeep huren en erheen vliegen. Er zijn geen bootservices die als ‘ferry’ fungeren (dus auto met passagier), als je de auto aldaar zou willen krijgen moet je 'm los als vracht versturen met alle complexe inklaringszaken van dien.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

hallo,

mm, ik had zo al een vermoeden,
Dan inderdaad een jeep ter plaatse huren en de oversteek maken met het vliegtuig, wat wss ook goedkoper zal uitkomen.

O ja, wat is zo ongeveer het beste seizoen om door de natuur te trekken zonder dood te vriezen en toch niet al te veel regen te hebben:vak02:?

Dakje

Jonathan

Welk natuurgebied zoek je? Oostprovincies (Ontario-Quebec), Rockies-midden of Rockies-westkust? Hebben allemaal wat andere regenseizoenen…

Sukses, en in afwachting van je nadere details,

<Erik> & [Sandya]

Hey,

Ik heb even op fototjes gezocht en het lijkt me wel leuk om van de west kust/rockies, het binnenland in te trekken om zo van alles wat te hebben.
Is het rouwens toegestaan in canada om te camperen in een tentje?

Groetjes en merci

Het binnenland, dus vanaf pakweg 100 km oostelijk van Rockies tot aan de grote meren, is relatief saai. Eigen keuze in ieder geval. Oost rockies zijn relatief droog en westkant relatief nat.
Lente en herfst lijken het beste, dus pakweg mei-juni en september tot half oktober. Lente is nogal muggenrijk als je in de buurt van water zit!

Ken de kampeerregels niet, sorry.

<Erik> & [Sandya]

1 like

hallo,

wat is ongeveer de goedkoopste maar toch degelijke vliegtuigmaatschappij die Canada aandoet?

Groetjes;

Jonathan

Air Transat, charters in de zomermaanden.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

Hallo ik wil ook graag met mijn eigen auto naar Toronto toe rijden en heb geen idee hoe ik dat zou moeten doen,door welke landen en met welke bootfirma ik dat zou kunnen doen.
De optie om daar een auto te huren is niet voor mij want ik rij mijn leven al een schakelauto en daar hebben ze automaten en die ben ik niet gewend dus krijg ik ongeluk van.

Nog een aanvulling op mijn reactie,ik ben invalide en heb een angepaste auto waar ik mijn scootmobiel in kan zetten dus een huurauto is echt geen optie voor me doordat mijn scootmobiel er niet in kan.