outdoorkleding goedkoper hier of daar?

Ola,

Wij gaan in november beginnen aan een rondreis argentinie en chili en zijn nu dus al bezig ons voor te bereiden.
Wat we ons afvragen is of we nu hier gepaste kleding te kopen of in buenos aires aangezien we gehoort hebben dat het daar goedkoper zou zijn.

Groeten niels en hetty

Hallo, Ik woon in Buenos Aires en kan je het volgende melden;

Outdoorkleding kan hier goedkoper zijn maar de keuze uit a-merken is beperkter en je vindt niet op iedere hoek van de straat zo een winkel.

Ik koop hier wel eens;

Columbia kleding; Is niet nep maar wordt hier gemaakt en heeft wellicht 95% van de kwaliteit van wat je in Europa kunt vinden.

Een Argentijns merk zoals Montange is ook niet verkeerd. Als je veel tegelijk koopt om korting vragen en cash in euro’s betalen geeft je vaak ook een gunstigere koers. Vervolgens om tax free bon vragen.

Op deze manier kan het de moeite waard zijn:dag:

Ik zou niet veel twijfelen, gewoon in Argentinië kopen die spullen. In een stad als Buenos Aires is van alles te koop en als ik zie wat ik hier in Villa Carlos Paz (zo’n 50 km van Córdoba) aan outdoor artikelen kan kopen, dat is allemaal topkwaliteit spul van grote merken en inderdaad enkele prima lokale merken tegen veel aantrekkelijkere tarieven dan in NL.
Zelf heb ik indertijd veel outdoor artikelen gekocht bij enkele grote speciaalzaken rond het metrostation Palermo in Bs Aires (Avenida Santa Fé en Juan B. Justo). Volgens mij zitten die zaken daar nog steeds.

Groeten en veel plezier in Argentinië en Chili,

Jan

PS Nadeel is natuurlijk wel dat je bij terugkomst in NL niet even een artikel gaat ruilen (of het is een goede reden om nog een keer op vakantie te gaan hier naar toe) :wink:

Ok
Bedankt voor de tips,
Ik ga dus gewoon in buenos aires inkopen doen.

mijn zoon gaat in november naar Antartica, hij doet ook vuurland en
Patagonie. Hij vraagt zich af of hij ginder aangepaste kleren voor Anatartica kan kopen of toch beter in Belgie.

Ja, hier dus, wél in Buenos Aires gaan shoppen. Ushuaia biedt ook vast wel de mogelijkheid om outdoor kleding aan te schaffen, echter is een stuk prijziger dan de hoofdstad. Daarnaast is er in Buenos Aires heel veel keus.

groet,

Jan

Let wel op de kwaliteit, de ´koopjes´ zijn vaak van belabberde kwaliteit en gaan met een beetje geluk net één reis mee. Zelf heb ik jassen van Ansilta en Alpine Skate en die gaan gelukkig al een tijdje mee. Schoenen van Hi Tec heb ik 4 jaar geleden aangeschaft in El Calafate, ik vertelde dat ik een onervaren wandelaar was en de volgende dag 20km moest wandelen, zonder dat ik blaren wilde. En dat is gelukt! En ik draag ze nu nog bijna dagelijks… Prijzen weet ik al lang niet meer :slight_smile: