Het is bijna zover 30 oktober vliegen we naar buenos aires om na de watervallen naar t zuiden te vliegen en patagonie te verkennen.
We vragen ons af wat voor kleding we t beste mee kunnen nemen aangezien de temp. we gaan naar pensiluda valdez en ook een trekking doen in torres del paine, nog wandelen in vuureiland we zullen hier de gehele maand november over doen.
November in Buenos Aires en Iguazu: t-shirts en korte broek.
November in Patagonië en Vuurland: laagjes en vooral een windstopper ![]()
Ik neem aan dat voor december in BA & Iguazu hetzelfde advies geldt…!?:zon02: Koelt het daar 's avonds niet zo erg af dat een vest/trui en lange broek ook onderdeel van de garderobe zou moeten zijn daar!?
Bedankt alvast voor je reactie!
Grt,
-Martijn-
ik moet zeggen dat ik nu erg nieuwsgierig ben geworden naar het weer in BA in januari… en salta?
@ Martijn & s686:
Buenos Aires is erg warm en vochtig in december/januari. 's Avonds koelt het nauwelijks af, het enige dat je aan extra kleding kunt meenemen is een regenjack i.v.m. de tropische stortregens die kunnen vallen in de zomermaanden (ja, de zomer is regenseizoen). Hetzelfde geld voor Iguazú (vooral qua vochtigheidsgraad). Salta is een stuk minder drogere lucht, het kan hier echter ook goed regenen in de zomer (en gelukkig maar).
groet
Jan