Outdoor werk en onderdak.

Samen met mijn vriendin wil ik ongeveer september 2012 een wereldreis gaan maken van een jaar lang. Wij hebben een grote passie voor NZL en willen hier ook wat langer verblijven.

Nu vraag ik me af of het makkelijk is om werk te vinden? Zo ja, lukt het ook om van tevoren werk te regelen of kan je daar per direct ergens aan het werk?

Ik ben afgelopen zomer aan de Academie Lichamelijke Opvoeding afgestudeerd. Een diploma waarmee ik dus in de outdoor(sport)branche kan werken. Is hier makkelijk werk in te vinden?
Mijn vriendin is ook deze zomer afgestudeerd en heeft leisure management afgerond. Is er in deze sector ook iets te vinden?

Mochten we beide voor een langere periode van een paar maanden(3 of 4) een baan hebben, hoe zit het dan met onderdak? is dit makkelijk te regelen?

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en ons kan helpen.

Alvast bedankt!

Soewieso heb je dan de juiste via nodig, zie de site van immigration voor een lijst. Zoals je ziet, is het handig als je al een baan aanbod hebt als je erheen gaat. Het hoeft niet (aangezien ik vermoed dat jullie nog jong genoeg zijn voor de WHS en je altijd kunt gaan fruitplukken), maar het helpt wel.

Onderdak is meestal ook geen groot probleem, via je nieuwe baas is het meestal vrij makkelijk om een woonplek te krijgen. Als je maar niet te kieskeurig bent en het niet erg vindt om een woon- of badkamer te delen.