HALLO
ik ga binnenkort naar Zuid afrika, ik vraag mij af of er iemand is die al eens een oude traditionele stam heeft bezocht ? Ik kon via google enkel de Zulu’s vinden maar wegens tijdsgebrek is dit helaas wat te ver.
toevallig iemand die een plaats kent de zo bezoeken regelen in de buurt van kaapstad of Johannesburg?
Alvast bedankt
Groetjes
Amalia
De oorspronkelijk bevolking, zijn de Koi San, de andere stammen zijn in de loop der eeuwen van alle delen van Afrika in Zuid Afrika terecht gekomen ( zelf de Zulu,s)
Er zijn zoveel stammen in ZA, Pedi, Zulu, Venda, Nbelbele, om er maar een paar te noemen. In ZA zijn 13 officiële talen.
valbij Johannesburgrn heb je Lesedi, waar je 5 verschillende stammen een beetje ervaren , hoe ze leven, de gebruiken hun dansen en hoe ze wonen. Lesedi heet dat. https://www.tripadvisor.nl/Attraction_Review-g1174112-d459748-Reviews-Lesedi_Cultural_Village-Lanseria_Greater_Johannesburg_Gauteng.html
Nabij Jo’burg kan je de gekende Echo grotten uit de oudheid van de San terug vinden. Die caves liggen nabij het Krugerpark, leuk om te combineren dus! En zoals Thatch melde, inderdaad verschillende andere culturen verspreid over het land om te ontdekken. Veel plezier!
Die Echo grot ligt nu niet vlakbij Johannesburg. Wel andere grotten vlakbij Maropeng, waar de oudste mens is gevonden.
‘The Cradle’ is inderdaad wat dichterbij, aan de andere kant is 4 uurtjes rijden nu ook weer niet zó ver hé. Zeker niet in Zuid-Afrika 
En helemaal niet als je op weg naar Kruger ook even wil stoppen aan de 3 Rondavels. Maar dat even off-topic.
Nee voor mij niet, maar voor en meeste vakantiegangers is 4 uur wel ver. Enne wij noemen de Echo caves nu niet echt dichtbij Joburg…rond 2 uur is “vlakbij”. ������������������������������