Afrikaanse taal

Ik vind de Afrikaanse taal geweldig! Een andere taal die je toch kunt verstaan en lezen, maar die je wel telkens verrast!
Een van de 11 talen in Zuid-Afrika, maar wel eentje die voor ons binnen handbereik ligt. (Zulu of Xhosa is toch een pietsje moeilijker om verder dan hallo en bedankt te komen)
We merkten dat veel deuren zich openen als je probeert Afrikaans te praten, met degenen voor wie dat de moedertaal is. En sommige woordden zijn toch wel handig om te weten, zoals een ‘robot’ (verkeerslicht) als iemand je de weg uitlegt. Daarom hebben we als grapje een “mini-spoed-cursus Afrikaans met audio” opgenomen als een leuke voorbereiding op je Zuid-Afrika reis. Veel luisterplezier!

47 handige of grappige Afrikaanse zinnen. Met audio!

En wil je in nog wat meer talen een paar woorden zoals *hallo *of *bedankt *kunnen zeggen, dan hier ook nog wat woordenlijstjes in Xhosa, Zulu, Swazil en Sotho
Praktische woorden Zuid-Afrika - Verschillende talen

Baie dankie :thumbup:

En het is goed om te weten dat Bobbejaan een baviaan is, en niet in België ligt;)

Hallo

Wat mij tot nu toe verbaast dat de zuid Afrikanen echt voor alles een eigen woord hebben!
Dit in tegenstelling tot vele andere talen die vaak doorspekt zijn met geleende woorden!

Groet

[quote=“peter1950, post:4, topic:152056”]

Wat mij tot nu toe verbaast dat de zuid Afrikanen echt voor alles een eigen woord hebben!
Dit in tegenstelling tot vele andere talen die vaak doorspekt zijn met geleende woorden!

Dat klopt inderdaad. Een beetje zoals de Vlamingen dat ook veel meer doen dan Nederlanders, wij nemen gewoon het Engelse woord over.
Dat maakt de Afrikaanse taal ook zo ontzettend verrassend.

Ik denk dat bromponnie mijn favoriet is! Briljant gevonden. :wink: