Ik ben binnenkort jarig en aangezien ik in september voor vijf maanden naar Zuid-Afrika ga, wil ik een goede reisgids over Zuid-Afrika vragen. Eentje die als een soort bijbel kan fungeren in die vijf maanden;)
Nu heb ik gehoord dat de ‘Lonely planet’ serie heel goed is, maar dat is in het Engels…en ik heb liever toch Nederlands:hihi:
sorry hoor, maar als de reden engels is begrijp ik het denk ik niet helemaal…
In zuid afrika praten ze ook engels hoor en geen Nederlands…
haha dat weet ik wel;)
Maar ik ben bang dat er in zo’n reisgids termen staan die ik niet begrijp. En om nou een boek te lezen over een cultuur die ik niet (goed) ken in een taal met termen die ik niet begrijp…daar wordt het wat lastig van;)
Maar geen tips?
Maar ik ben bang dat er in zo’n reisgids termen staan die ik niet begrijp. En om nou een boek te lezen over een cultuur die ik niet (goed) ken in een taal met termen die ik niet begrijp…daar wordt het wat lastig van;)
In dat geval zou ik toch de Loneley Planet (vaak ook te leen in de Bibliotheken) proberen. Immers de taal is de sleutel tot de cultuur, en in de LP staan ook vaak stukjes tekst in het Afrikaans-Engels-Zulu etc.
Alternatief wat Martin al schreef, zoek eens op bol.com op reisgidsen ZA.
Succes ermee ![]()
Groetjes uit de bush,
Corné.
Of kijk bij Jan van Wijngaarden:
http://jvw.systux.nl/index.php?main_page=index&cPath=1 Ze hebben van alles (reisgidsen, wegenkaarten, wegenatlassen, accomodatiegidsen, natuurgidsen, deelkaarten etc.
en hier specifiek de reisgidsen van ZA:
http://jvw.systux.nl/index.php?main_page=index&cPath=1_286_1821 Dan kun je zelf zien wat Nederlands is en wat je het meeste aanspreekt.
Hoi,hoi,
Wij zijn pas 3 weken naar Zuid-Afrika op vakantie geweest en hebben van ons reisburo de Insight Guide gekregen. Wij vinden die prima. Groetjes - Dreeke
www.xtreme-gap.com heeft een geweldige optie om door zuid afrika te reizen. Voordelig en leuk! Een reis langs alle activiteiten, natuur en cultuur! Op een voordelige manier zie je veel van het land.
Echt! kijk maar even op de site!
Rough Guide (weet niet of Z-A bestaad, maar neem aan van wel) zijn ook goede gidsen.