Leestips voor boeken over Zuid-Afrika

Hallo allemaal,
Ik vind het altijd erg leuk om als voorpret en onderweg boeken te lezen over het land waar ik naar toe ga. Zuid-Afrika, Swaziland en Lesotho in dit geval. Namibie is ook goed.

Wie kan me leuke boeken en/of films aanraden? Hier mijn tips:

Boek:
In ongenade-Coetze (overigens niet erg bemoedigend, wel mooi)
Solitaire- Ton van der Lee (Namibie)
De Afrikaanse weg - Ton van der Lee (Van Kaapstad naar Cairo)
Biografie Mandela (maar ik weet niet meer welke, alweer tijd geleden).

Film:
Cry Freedom
Van Dis in Afrika (tv serie, dvd is te bestellen).

Long walk to freedom van Mandela? Solitaire heb ik hier ook liggen, heel leuk. De boeken van Wilburg Smith konden mij altijd bekoren, en ook Alles sal regkom van Sibolt van Ketel.

Groetjes uit de bush,

Corné.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

1 like

Hier enkele boeken die ik de laatste jaren met meer of minder plezier en/of interesse heb gelezen:

Ees, Erik van. Mijn Zuid-Afrika
Bootsma, Esther. Ek sien jou
Saint John, Lauren. Een jeugd in Afrika (Zimbabwe)
Peek, Bookey. Terug naar de wildernis en Wilde honing (Zimbabwe)
Kruger, Kobie. In de wildernis
Posthuma de Boer, Eva. Lichthart
Allison, Peter. Voor de leeuwen (Botswana)
Bruyne, Marnix de. Het land van Soekmekaar
Bakker, Esther. De bomen vliegen je om je oren (Swaziland)
Gaalen, Paul van. Neus vol munt
Roderigues, Jan. Mannen van de wildernis

Veel leesplezier! groetjes Marleen

1 like

Groot gelijk. Ik vind het ook altijd heerlijk om romans én informatieve boeken te lezen over de landen die ik ga bezoeken of nog altijd op mijn verlanglijstje heb staan. Op onze eigen website heb ik er daarom ook een pagina aan gewijd, zie: http://www.zazoetravel.com/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=6&Itemid=6&lang=nl

Veel lees- en reisplezier!
Natascha Snelder | www.zazoetravel.com

Leuke site Natascha, die met die boeken dat eh… smaakt naar meer zeg maar. Oftwel, binnenkort ook op onze site ? :slight_smile:

Er zitten hele leuke boeken bij die ik al langer geleden gelezen heb, Fiona Campbell met haar wandel tocht, de boeken van Jane Goodall ook. Tippi -kind van Afrika-, het eerste boek vond ik het leukste.
Heb hier ook een gedateerd boek: Serengeti mag niet sterven. Prachtig boek waarin de aanleiding om het Serengeti wild gebied te vergroten naar voren komt. Vader en zoon vliegen vanuit Duitsland naar Oost-Afrika, en op het einde van het verhaal verongelukt de zoon (crasht met vliegtuigje) terwijl de vader in de Ngorongoro crater op hem wacht…

De Blanke Masai is ook boeiend, was een poos terug hier een film van op tv. En Out to Africa (Robert Redford met Meryl Streep op safari) is eigenlijk wel een ‘must’. Kan me nog herinneren dat we in 1997 in het huis van Karen Blixen waren.

Kobie Kruger’s boeken zijn erg humoristisch en geven een beeld van het (familie)leven in de jaren '90 in het Kruger park.

Wilbur Smith’s boeken zijn wel mijn favoriete!

Greetz,

Corné.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Ik ga zelf ook naar Zuid-Afrika en kreeg op mijn eigen site deze tips:

• “The Covenant” van James Mitchener
    -“Islands” van Dan Sleigh.
  • “Versamelde Werke” van Elisabeth Eybers (Zuid-Afrikaanse poëzie)

Zelf nog niet gelezen, maar ik heb ze op mijn leeslijstje gezet!

Voorpretlezen is heerlijk :slight_smile: