Mooie leesboeken?

Vraagje!

Ter voorbereiding op mijn reis naar Zuid Afrika ben ik op zoek naar mooie boeken die afspelen in dit bijzondere land.
Denk aan romans, waargebeurde verhalen, een boeiende biografie…

Iemand tips? Bedankt!

• The Elephant Whisperer van Lawrence Anthony (alleen in Engels verkrijgbaar maar echt een aanrader)
  • De Lange weg naar de Vrijheid : Autobiografie van Nelson Mandela
  • In de Wildernis van Kobie Kruger

De boeken van Wilbur Smith, met name de Ballantyne en Courtney - trilogie, prachtige romans over de geschiedenis van Zuid(elijk) - Afrika. De Afrikaners is een boek over de blanke Zuidafrikanen, en hoe zij de omwenteling hebben ervaren.

Kobie Kruger natuurlijk, in het Engels zijn er 2 boeken met ik dacht 1 of 2 verhalen meer dan de vertaling ‘in de wildernis’. Verder is er een boek ‘the history of South-Africa’, in een enceclopedy formaat. Heb ik hier gekocht bij de Exclusive books.

Ook Deon’s Meyer ‘bloodsafari’ is een aanrader: speelt zich af rondom Nelspruit en Hoedspruit. Moholoholo rehab. centre komt er o.a. in voor, en een locale kroeg die mij wel heel bekend in de oren klinkt… :slight_smile:

Groetjes vanuit de bush,

Corné.
Amukela Game Lodge.

Ha Kimz, voor vertrek heb ik “A long walk to freedom” gelezen, en ik moet zeggen dat dit al wel heeft gezorgd voor het meer begrijpen van het land dan ik (denk ik) anders had gedaan. Sowieso maakte het ons bezoek aan bijv. Robben Eiland indrukwekkend.
Ik ben nu “De kleur van haar hart” van Barbara Mutch aan het lezen. Prachtig tot nu toe, ben op de helft. Heb thuis nog de roman “Agaath” liggen maar die vond ik te dik om mee te nemen dus weet even ook niet wie de schrijver is.
Veel plezier met lezen en alle andere voorbereidingen!