Mijn reis is zo goed als ‘gepland’.
Na 2,5 maand alleen reizen landt mijn vriend 17 december op Bangkok. We zullen samen 4 januari terugvliegen.
Hij is er een aantal jaar geleden al geweest en we willen dus eigenlijk een paar dagen wat dingen zien en doen en verder eigenlijk ergens op een eiland gaan zitten.
Nu zitten we erover na te denken om in het zuiden een beetje rond te reizen en steeds een paar dagen ergens anders te blijven. Maar welke eilanden raden jullie aan? We willen wel relaxen, maar niet in stilte zitten of tussen allemaal gezinnen.
En waar kunnen we het beste met O&N zitten? We zoeken een feest/gezelligheid waar geen 10000 man zijn.
Bij de verschillende paradijselijke eilanden van de provincie Krabi kan je fantastisch snorkelen en duiken
Vanuit Krabi stad zijn zowel Phuket als Phi Phi goed bereikbaar, maar ook minder toeristische eilanden, zoals Koh Lanta en Ko Yao, zijn paradijselijke bestemmingen.
Kerst en nieuwjaar kan je overal vieren in Thailand,vele jonge mensen verkiezen om het te vieren in Haat Rin beach in koh phangan.
In Bangkok is er normaal gesproken een grote bijeenkomst van feest vierders op het plein voor Central World Plaza met een officiel count down naar het nieuwe jaar. Verder zijn er op zeer veel andere plaatsen vieringen van dit event zoals in de backpackerswijk Kao San road.
Een relaxt maar toch leuk feestje kan je zeker vinden tijdens O&N op Koh Samet En anders zeker in BKK bv op Rambuttri of Phra athit road is een stuk rustiger als Khao san maar wel net zo gezellig.
Vorig jaar in een leuke kroeg gezeten op phra athit road met een grote groep Thai was echt super gezellig en een echte aanrader!
ook op railay heb je een erg leuk oud en nieuw feest, maar een slaapplek regelen vooraf zou ik inderdaad wel doen dit zijn eigenlijk de enige dagen per jaar dat dit moet
:chin:ik zelf vindt het fijn om dan met Thaise (familie) vrienden lekker uit eten tegaan en om twaalf uur het glas te heffen die hele grote massa aan mensen houdt ik niet zo van er zijn heel veel leuke eet tentjes in Thailand en het Thai nieuw jaar is eigenlijk pas in april hebben ook een andere jaar telling als hier.