Oud & Nieuw in Hanoi

Beste medereizigers,

Wij vertrekken 28 december voor 3,5 week naar Vietnam/ Cambodja en hebben de bedoeling om Oud & Nieuw in Hanoi te vieren. Is dit aan te raden en heeft iemand tips betreffende the place to be?

Hallo R,

Welkom op dit forum.

Ik kan je even niet helpen met New years Eve ( NYE ) in Hanoi.
Dit komt omdat ik niet weet wat je wilt op deze avond.

Je kan namelijk 2, misschien 3 dingen doen.

1
Een georganiseerde avond op 1 lokatie zoals een hotel met eten drinken en aftellen en dan nog een uur feest.
2
De straat op en daar tussen duizenden mensen staan met een opwarming van DJ’s en muziek en na het aftellen nog met duizenden feesten en dan naar een bar/disco en verder gaan.
3
Beginnen in een bar, dan de straat op rond een uur of 11 en dan na het aftellen en de muziek weer terug naar een bar/disco en dan verder.

Even over 1.
Ik weet niet hoe jullie reizen, maar veel hotels hebben wat georganiseerd voor oud en nieuw en een groot deel daarvan verplicht je om hieraan mee te betalen, vooraf. Dus kom je niet omdat je dat niet wilt of nog niet weet wat je gaat doen , moet je toch daarvoor betalen.
Let daar wel even op wanneer je nog geen hotel hebt gekozen.
Dit geld overigens niet alleen voor Hanoi, maar voor geheel Viet Nam.

Over 2
De meeste worden georganiseerd door Heineken.
Wanneer je in Hanoi bent zul je dus in de omgeving van de podia veelal groene versieringen zien over de weg en ook lichten met "cheers to the world ".
Maar ik zal zo meteen een mail naar Hanoi schrijven en vragen waar het het leukste is voor jullie; mits je deze optie kiest.

Over 3
Eigenlijk hetzelfde als 2.

Ik zit al jaren met oud en nieuw in Saigon en doe optie 3.
We gaan naar het stamcafe aldaar en dan rond 11 uur naar de heineken aftelling en van daar naar een bar.
Afgelopen jaren met mensen die ook ook in Saigon waren en we via dit forum hebben afgesproken.
Was heel gezellig.
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=130595

Ik hoop dat er ook mensen reageren met tips en hun ervaringen.
Wanneer ik bericht heb gekregen uit Hanoi zal ik deze meteen plaatsen.

gr.
Ton.

jammer hoor wij zijn daar te laat voor, wij komen pas drie januarie aan.
Alle mensen die daar binnenkort heen gaan fijne vakantie,gezellige kerst en een goed uit einde.

gr.ton en karin

Hallo R,

Ik heb bericht vanuit Hanoi gekregen.

Dear Ton,

It is great to hear from you. My pleasure to answer all your questions and I will try my best to find out all information you need.

Actually Hanoi is quite different to HCMC. We do not have lots of bars, clubs in Hanoi. You could not find any place in Hanoi which is the same like Nguyen Hue St, in HCMC but you could recommend your visitors go to the main lake of Hanoi – Hoan Kiem lake where they set up a count-down, music but no DJ. There are some bars in this area.

I do hope this will help you a little.

Should you need more information feel free to contact me at anytime.

My regards,
Ha

Ik heb zo’n vermoeden dat de temperaturen ook een rol spelen hierin; verschil Hanoi en Saigon.
Het verschil is toch wel 15 a 20 graden om 00:00 uur.

Maar ik denk , dat je wanneer je in Hanoi bent je ook, na wat vragen, wel de leuke bars en clubs te horen kan krijgen.

Dus dit is mijn antwoord voor optie 2 en drie.

gr.
Ton.

ps.
Hebben mensen die in Saigon zitten dezelfde vraag, het antwoord is hier ook voor gegeven.

Wi je mij ontmoeten en samen oud en nieuw doorbrengen, ik en mijn vrouw zitten tot 23 uur in de hotel bar van Continental Hotel en vandaar gaan we naar de aftelling.
Iedereen is welkom.

Hi Ton,

Dank je voor je uitgebreide reactie!

Ik denk dat wij ook voor optie drie gaan. UIteraard zouden we graga tips hebben oor een leuke bar/ locatie om dit t doen. Mocht je dus nog reactie krijgen uit Hanoi dan hoor ik het zeker graag!

Wij hebben er zin in!

Gr.Riette

Hallo Riette,

Aan een specifieke bar kan ik je niet helpen, maar Ms. Ha beveelt je dus de aftelling bij het Hoan Kiem lake aan.
Aangezien je daar toch langs komt met het verkennen van Hanoi, lijk even rond en ga een bar binnen en vraag wat rond.
Je kan ook natuurlijk ook tips vragen aan touristen die al in Hanoi zijn.

Ik hoop dat er nog tips komen op dit topic?

gr.
Ton.

Hallo Ton en Karin,

Bedankt voor jullie wensen en natuurlijk ook voor jullie een goed uiteinde en een fijn en gezond 2013.
Natuurlijk ook fijne kerst toegewenst.

Hoop dat Viet Nam jullie helemaal mag bevallen.

gr.
Ton.

@ Riette
Geld natuurlijk ook voor jullie

Hoi allemaal,
Wij reizen dit jaar (ook) op 28 december naar Vietnam. Wij zullen ook O&N vieren in Hanoi.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van Riette tijdens O&N vorig jaar!
Nog tips?
Groet, Noor

Hi Noor,

Wij hebben vorig jaar onze plannen iets moeten wijzigen i.v.m. beschikbaarheid van boten voor Halong Bay en onze beperkte tijd in Noord Vietnam. Wij hebben uiteindelijk oud en nieuw op een boot in Halong Bay doorgebracht, wat uiteindelijk best geslaagd was (afhankelijk van het gezelschap). Achteraf hoorden wij via via dat er geen hele grote feesten in Hanoi zelf zijn geweest en dat alles in ieder geval heel snel na 0.00 uur afgelopen was. Ik kan uiteraard niet met zekerheid zeggen of deze informatie klopt.

Alvast enorm veel plezier tijdens jullie reis!

Gr. Riëtte

Hallo Riette,

Mag ik heel hartelijk bedanken voor je reaktie na zo’n lange tijd afwezigheid op dit forum.

Denk ook dat je ervaring aansluit bij het antwoord , wat ik vorig jaar heb gekregen van vrienden in Hanoi.

Ik moet wel zeggen dat in Saigon, het openbare feest ook om 00:30 ongeveer voorbij is.
Maar dan gaat het wel verder in de vele bars en clubs tot vroeg in de ochtend.

@ Noor

Ik heb hier even een link geplaatst met vele Vietnamese kranten, en misschien je daar, tegen die tijd, de plekken kan vinden waar iets georganiseerd word.

gr.
Ton.