Wie is met Oud en Nieuw in Saigon???

Hallo reizigers!!!

Ik kom op 31 december om 16.30 uur aan in Saigon, en wil natuurlijk wel heel leuk oud en nieuw vieren, wie weet een leuke plek in Saigon en wie is er toevallig ook!!!

Hoi Maud,

Ik vertrek 13 dec voor 5 weken naar Vietnam & Cambodja en ik ben van plan om oud en nieuw ook in Saigon te gaan vieren. Hoe en wat weet ik nog niet echt, maar er is genoeg leuks te beleven lijkt me.

We kunnen tegen die tijd wel iets afspreken als je wilt.

Groetjes Geertje

hallo ,

'k ben dan wel in’t land …maar iets te ver af …maar 'k wens je nu alvast
een paar vrolijke WW-forum-gangers toe om oud in nieuw te stappen …
en die ga je ginds zeker vinden …gegarandeerd !!!

maar de echte reden waarom ik reageer :
in hoeverre heeft deze " overgangs-faze " invloed op het dagelijks leven in vietnam ? Ik dacht daar in m’n reisplanning geen rekening mee te moeten
houden… maar nu constateerde ik gisteren dat 1jan ginds toch een nationale
verlofdag is …maw kan het dan toch invloed hebben op bvb transport ,
het uitvaren van de bootjes in Tam Coc …waar ik in principe dan zou moeten
zitten …
en algemener kunnen “zondagen” ook invloed hebben ?
… anders toch maar hopen op wat regenval …

geert,

Hallo Maud en Geertje,

Oud en Nieuw is geweldig in Saigon, alleen al door de temperatuur van 30 graden.

Ik ga wel naar de Heineken aftelling inNguyen Hue street; straat tussen Ben Than Market en Opera house. Staat ook het beeld van HCM .

Samen met 10000den en met DJ’s en zangers ( zangeressen ).

Wanneer je daar naar toe wilt, wel op tijd gaan, want het is er druk met het verkeer.
Normaal is het al een gekkenhuis met de bromertjes, maar dan helemaal.
Vermenigvuldig het zeker met een faktor 50; ze staan gewoon stil.

Vooraf zit ik in de hotelbar van hotel Continental.
Sommige WW lezers hebben aangegeven dat dit een zeer serieuze optie is om daar ook naar toe te gaan.
Afgelopen oud en nieuw was het geweldig om met Koreanen en Schotten daar te zijn en samen naar de aftelling te gaan ( 50 meter verderop ).
Vandaar zijn we verder gegaan naar de ZanZbar.

gr.
Ton.

Geert,

Je hoeft je niet druk maken, 1 jan. is een gewone werkdag voor de touristen industrie en de markten.
Deze gaan gewoon elke dag door.

Ook het transport heeft geen weekenddiensten.

Al met al geen problemen voor je .

gr.
Ton.

Wij zijn ook in Saigon met Oud en nieuw als het goed is. 13 december vertrekken wij naar Hanoi en dan gaan we dus afzakken naar het zuiden…

Of een mooi strandfeest of Saigon met oud en nieuw…

Leuk leuk leuk allemaal, ik heb er al helemaal zin in! Laten we tegen die tijd contact houden om eventueel wat af te spreken.
En Zuidwester…ik vertrek ook op 13 dec naar Hanoi (met Aeroflot), dus misschien zitten we wel op dezelfde vlucht.

Groetjes Geertje

Nee, wij vliegen met KLM naar Parijs en daarna met Vietnam Airlines naar Hanoi… Komen daar dacht ik rond 08.00 uur aan. Moeten alleen nog even een goed hotel hebben voor de eerste twee nachten.

gr.
Marit en Alexander

Waar spreken we af met oud en nieuw? :stuck_out_tongue:

Wat leuk al de reacties!!! Heb dat helemaal gemist!!!

Super leuk dat er meerdere gaan, en het lijkt me echt gezellig om met ene paar ergens af te spreken als dat gaat lukken!!! Helaas ben ik pas rond 16.30 in Saigon en dan nog naar hotel enzo, dus hoop dat ik een beetje op tijd ergens kan zijn, zo te lezenis het overal heel druk!!!

Heb er nu al zin in, iemand schreef over de heineken aftelling, lijkt me wel erg gezellig zo te lezen!!!

Hallo Maud,

Die iemand was ik, ja ik vond het er heel gezellig.
Op deze site heb ik enkele foto’s geplaatst van afgelopen jaar, je kan zien dat je waarschijnlijk niet de enigste bent. De eerste foto is het verkeersbeeld op die avond; heel veel brommertjes.
Wij moesten deze straat trouwens oversteken.

Op foto 7 zie je het podium van de disc-jockey en de zangeressen en zangers.
Dit jaar ben ik weer present; wanneer je ergens een blauwe JVC filmcamera boven de hoofden ziet is de kans groot dat ik dat been.

Deze aftelling is overigens in Nguyen Hue street.
Kijk even op google maps, is vlakbij Oprea house, Continental hotel en city hall ( bij het standbeeld van HCM ).
Dus tussen Ben Than Market en Operahouse.

Misschien tot dan.

gr.
Ton.

zie je wel Maud …dat je ginds wel iemand ging treffen ,
had je het toch beloofd …
alvast een spetterend vuurwerk toegewenst !
en misschien zie ik dan ginder ver in het vermoedelijk stillere Tam coc ook een ster oplichten !!!

maak er een feest van !
geert,

Wat is dit leuk om te lezen! Ik wens jullie allen alvast veel plezier met oud en nieuw in Vietnam!

Ik moet zeggen: tis weer typisch zo’n moment waarop ik weer mee wil in jullie koffers! :wink:

Groetjes, Anne

Wij zijn de 31 ste ook in Saigon. Besloten om van noord naar zuid te reizen. Dat heineken gebeuren lijkt ons ook wel wat. Wie weet tot dan!

Marica en enno:zon02:

Hallo Marcia & Enno,

Je hebt overigens in deze straat, Nguyen Hue street, 2 aftellingen.
Ga voor de aftelling die het dichtst bij de rivier ligt; dus niet die bij het standbeeld en de fontein, maar dus richting rivier.

Ik heb wat gezocht op yuotube om een leuk filmpje hiervan te vinden en denk dat deze goed de sfeer aangeeft?

[ame]- YouTube

Wij zitten vooraf in de bar van Continental; lijkt op een bruin cafe en geen gala toestanden daar en vrij toegankelijk voor ook niet hotelgasten. Zit op de eerste verdieping, dus via de ingang de trap op en rechts af en meteen aan de rechterzijde zit de ingang.

Er zijn enkele andere WW lezers die geschreven hebben dat ze ook daar naar toe komen en dan verder naar de aftelling en later nog wat gaan drinken.

Dus heb je geen plannen voor de avond, misschien een optie.

Afgelopen oud en nieuw was het leuk.
We zijn toen met een internationaal gezelschap vanaf 23:30 naar de aftelling gegaan ( vooraf kenden we elkaar niet en hebben de avond elkaar leren kennen ) en van daaruit verder. Zijn toen wel afgehaakt vanaf een uur of 2 omdat we toen op 31-12 aankwamen en op waren.

gr.
Ton.

Wordt wel lastig om zo af te spreken merk ik. Lijkt mij wel leuk om daar te proosten!

Ton,

even iets anders. Ik wil in Vietnam een simkaartje kopen, om bereikbaar te zijn en te kunnen bellen. Is er een aanbieder die jij aanraadt?

Hallo Alexander,

Er zijn diverse aanbiers, en zullen allemaal een vergelijkbare service bieden.

Ik heb al jaren een “mobicard” van Mibifone met volle tevredenheid.

Vorig jaar werd het beltegoed ivm nieuwjaar verdubbeld.

gr.
Ton.

Ton

Wat een leuk filmpje zeg, krijg er echt al zin in!!! En galakleding zal inderdaa niet aanwezig zijn in mijn rugzak!!!Als ik het allemaal kan vinden zal ik zeker aanwezig zijn, lijkt me wel gezellig om met een paar het nieuwe jaar in de luiden!!! Tot de 31e!!!

Als forumbeheer ga ik me er even mee bemoeien :redface: :wink:

Voor degenen die willen afspreken: tot 23.30 uur in de bar van het Continental en vanaf 23.30 uur naar de Heineken aftelling op Nguyen Hue street. Echter, ik denk dat het lastig is elkaar op de laatstgenoemde straat te meeten vanwege de drukte. Dus willen jullie afspreken, dan meeten in het Continental? Een idee? Maak ik het zo wat duidelijker om af te spreken?

Groetjes, Anne

1 like