Oud en nieuw in Koh Phangan

Hallo,

Ik vertrek op 27 december vanuit Amsterdam naar Bangkok, en wil dan naar het zuiden trekken om oud en nieuw te vieren op Koh Phangan. Nu vraag ik me af of het noodzakelijk is om van te voren via internet een ho(s)tel te boeken, of dat dit ook ter plekke nog gedaan kan worden. Ik heb namelijk gehoord dat het daar met oud en nieuw erg druk is… Wat raden jullie mij aan?

Daarnaast heb ik nog een vraagje over een visum. Als je zo´n visum haalt voor 60 dagen bij het thaise consulaat, heb je dan bij aankomst in thailand ook een ticket nodig waaruit blijkt dat je vertrekt uit Thailand? Ik heb namelijk een vertrek ticket vauit Kuala Lumpur.

Alvast bedankt!

Ik moest een dag of 10 geleden nog op zoek naar accommodatie op Koh Phangan voor een klant. Wij boeken dan wel geen guesthouses/hostels, maar alle hotels die ik geprobeerd heb (middenklasse accommodatie) zaten al helemaal volgeboekt. Ik heb hem dan ook moeten teleurstellen…

Ik zou zeker proberen iets te boeken maar ik begrijp dat dave ook al problemen heeft anders toch zeker een dag of 4 van te voren komen want het is meestal helemaal vol en hoe vaak ik dan mensen wanhopig rond zie lopen.

De week van kerst tot en met oud en nieuw is op koh phangan echt peak peak season en ik dacht dat de full moon party al op 8 januari is dus zullen er vele die voor oud en nieuw komen wel blijven hangen.

Hallo,

Wat je ook zou kunnen doen als je niets kunt vinden op Koh Phangan is op Koh Samui of Koh Tao verblijven. Je bent vanaf Koh Samui in 25 min met de boot op Koh Phangan. Tijdens die periode hebben ze speciaal boten naar het eiland toe.
Je kunt volstaan met een one way ticket als je een toeristenvisum 60 dagen aanvraagt van tevoren.

Dat klopt maar als je met de speedboten gaat kijk dan uit want die worden regelmatig zwaar overbeladen en zijn hier al een paar keer ongelukken mee gebeurd. De bestuurders vd speedboten maken in deze periode lange dagen en red bull of ander spul houdt hun op de been.

ja dat klopt maar beter dan dat je er helemaal niet heen kunt dacht ik zo. Ik weet wel dat er mensen zijn die vanuit Koh Tao de gewone dagboot nemen dat zijn vrij grote boten. Dan gewoon vanaf s’ochtends op Koh Phangan zijn en dan de volgende dag de grote ferry weer terug nemen.

Bedankt voor jullie tips! Ik zit nu te kijken voor een hotel in koh tao, dat is een stuk goedkoper dan koh phangan.

ja ze kunnnen de prijzen flink opschroeven tijdens kerst en oud en nieuw de bungalows/kamers verkopen ze toch wel.