Hallo,
Is het haalbar om Krugerpark via Orpen binnen te rijden en in 1 dag door te rijden naar Mopani rest camp? Of beter eerder stoppen in Letaba?
Alvast bedankt
Grt
Hallo,
Is het haalbar om Krugerpark via Orpen binnen te rijden en in 1 dag door te rijden naar Mopani rest camp? Of beter eerder stoppen in Letaba?
Alvast bedankt
Grt
Hallo!
Via deze link kan je de afstanden en gemiddelde reistijd bekijken, ze zijn hier uitgegaan van een gemiddelde snelheid van 25 km/uur inclusief stops.
http://www.sanparks.org/parks/kruger/get_there/KNP_distances_beween_camps.pdf
Volgens deze tabel is de afstand Orpen - Mopani 164 kilometer en doe je er ongeveer 6.5 uur over. Het is dus wel te doen maar een lange zit in de auto.
Groetjes Remco.
Kan, maar is idd een lange rit. Daarnaast wil je ook ontbijten-koffie drinken, lunchen etc. Als het niet anders kan, dan zou ik zou vroeg mogelijk in Orpen via de verharde wegen naar Satara-Letaba-Mopani rijden.
Maar het mooiste is natuurlijk een nachtje in Olifants camp verblijven, dit camp heeft (arguably in het Engels mooi gezegd) het mooiste uitzicht. En voor mijn idee zit je ook zo’n beetje halverwege tussen Orpen - Mopani.
Groetjes uit de bush,
Corné.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com
He, da’s leuk. Die route rij ik heel binnenkort ook maar dan net andersom. Is zeker te halen en ach, een keer een lange rit ertussen is ook niet zo erg. Als je het maar een beetje afwisselt, korte pauzes houdt en zo vroeg als mogelijk op pad gaat! Dan maar ander keertje uitslapen ![]()
Geniet ervan! Ik ben overmorgen in elk geval in Mopani en nacht erna in Timbavati. Joehoe, volgens mij heb ik er net zoveel zin in als mijn gasten :zon02:
Nogmaals, geniet ervan.
Natascha Snelder | www.zazoetravel.com
Hoi Mazarinne,
Ik sluit me aan bij Corné en Remco. Het is te doen, maar als je optimaal wilt genieten onderweg en af en toe even lekker de benen wil strekken, zou ik een nacht ertussen in plannen in Olifants. Je kan altijd vanuit Olifants nog even in de namiddag in de auto stappen en een mooie route rijden. Rond Olifants liggen een paar mooie gravel roads die zeker de moeite waard zijn. De volgende dag lekker op je gemak dan ook eventueel via een paar mooie omweggetjes (gravel roads) richting Mopani.
Groetjes
Nagapie
Ik heb laatst gereden van Mopani naar Orpen (of eigenlijk zelfs nog door naar Timbavati) en dat was prima te doen in 1 dag! En ook nog veel gezien en dus veel gestopt onderweg
Aanrader hoor. Maar, eerlijk gezegd, hoe meer tijd je hebt om kortere dagafstanden te rijden, des te beter het is. Maar ja, soms bestaat het leven uit keuzes maken :cheer:
Natascha Snelder | www.zazoetravel.com