(origineel bericht op be-more.nl)
Oribi Gorge
Sawubona
Vanochtend (zaterdag) zijn we om 7u opgehaald voor ons tripje naar Oribi Gorge. Van mijn project ging ook Fiona. De boterhammetjes lagen al gesmeerd klaar. Dat had Fiona de avond van tevoren al gedaan. Het was net of we op een schoolreisje gingen. Maar dan een stukje cooler ![]()
Het was zo’n 1,5 uur rijden naar het eerste punt waar we een hike gingen maken. Iedereen die mij goed kent weet dat ik wandelen op een vlak stuk best oké vind, maar als ik ook nog op moet letten of er stenen of takjes liggen dan wordt het wat minder. Maar goed, een hike van 20 minuutjes is niet zo lang en gelukkig heb ik het er zonder gekneusde enkel van afgebracht ![]()
Daarna weer eventjes in de auto naar Leopard’s Rock. Onderweg nog even gestopt bij een kabbelend riviertje. Erg mooi. Leopard’s Rock was voor mij het eerste grote ding. Het is namelijk een grote rots die over een vallei hangt. Ik ben niet de grootste fan van hoogtes, maar ik moest het van mezelf doen. En O wat was dat uitzicht vet!! Achteraf was het ook helemaal niet zo eng! Daar ook verder nog van de mooie bloemen en planten genoten en het eerste winkeltje bezocht (niets gekocht, wel iets vets gezien). Iedereen weer in de auto op weg naar de plek waar je de Gorge Swing kan doen. Iedereen vet enthousiast, ik wat minder. Ik twijfelde nog of ik het wel zou gaan doen… Eerst nog even een winkeltje in (pap, ik neem echt iets lekkers voor je mee) en daarna op weg. Daar aangekomen wist ik het zeker. NO WAY dat ik die swing zou gaan doen. Ik zal het uitleggen en dan snappen jullie het wel. 75m vrije val en met ongeveer 120km per uur en dan nog lekker daar aan een touw zwaaien. Mij niet gezien. De anderen vonden dat erg prettig, want dan kon ik wel foto’s maken. Geen probleem uiteraard…daar stond ik dan op een randje foto’s in de afgrond te maken. Doe ik ff
Nadat de swingers klaar waren hebben we heerlijk geluncht (we hadden helemaal geen brood hoeven smeren…ik heb een heerlijke lam curry gegeten!) en zijn we naar het game reserve gegaan. Daar zijn we eerst weer naar een winkeltje geweest (nu gekocht wat ik bij het eerste winkeltje al gezien had, een super mooi kruis). In het reserve impala’s, antilope’s en zebra’s gespot. Erg cool, maar volgende week safari zal vetter zijn! Halverwege stopten we bij een houten hangbrug. Dit werd mijn 2e overwinning. Ik moest en zou die brug over gaan. OMG, dat vond ik echt wel eng! ZO HOOG en het wiebelde enorm. Maar ik heb het gedaan! WOOHOO! En toen ben ik ook nog een smal uitkijkpunt op gelopen. Dus voor mij genoeg spanning voor 1 dag. Hierna zijn we ook weer lekker op huis aan gegaan! Het was een super mooie dag; lekker warm, leuke mensen en mooie dingen gezien! Volgend weekend mijn laatste tripje: de safari! Can’t wait!