organiseren nodig op sri lanka ?

hoi allen

na het boeken van het ticket en vooruit genieten begon ik op deze site en in allerlei boekjes te lezen en nu begin ik erg onrustig te worden
wij gaan juli/aug ged 1 maand met 4 grote kids van 15 tm 23 jaar sri lanka beleven
kids willen het liefst alles op zijn beloop laten en ter plaatse regelen (deden we in bali ook) maar ik wil midden in de nacht vanaf het vliegveld toch een lekker plekje om bij te komen en te wennen ;iemand een idee ?
verder hebben we nog geen goed plan maar weten wel wat we willen
jungle tocht en liefst een voet tocht met gids (is er een site voor of adres ?)zoon wil wel een jungletocht te voet tijdens de vollemaansfeesten ?
ik keek op booking .com en schrok van prijzen en accom mogelijkheden eind juli/aug ;is er low budget te vinden of moet dat via chauffeur ? kan dat ook eind juli/aug ? ik begrijp dat er allerlei feesten zijn en waar kan je het beste heen gaan?,en dan juist in begin of juist eind van die feest periode ? we zoeken ook een lekkere plek aan het strand (geen luxe resort) ?
is er voor chauffeurs een max aan personen of rijden ze allemaal in busjes ?
allerlei vragen en soms wrsl allang gesteld
dag wien

Hoi Wien,

Valt allemaal wel mee hoor…

1] maar ik wil midden in de nacht vanaf het vliegveld toch een lekker plekje om bij te komen en te wennen ;iemand een idee ?
Prebook iets in Negombo. Van guesthouses tot 5 sterren aanwezig. Guesthouses zijn vaak lastig via Internet te boeken, die extra kosten kunnen ze veelal niet aan.
2] jungle tocht en liefst een voet tocht met gids (is er een site voor of adres ?)
Sinharaja is het beste plekje daarvoor.
3] zoon wil wel een jungletocht te voet tijdens de vollemaansfeesten ?
Waarom speciaal dan? Die feesten worden in de tempels gevierd, erbuiten merk je er weinig van m.u.v. een zondagsdienstregeling voor sommige soorten zaken zoals winkels.
4] ik keek op booking .com en schrok van prijzen en accom mogelijkheden eind juli/aug ;is er low budget te vinden of moet dat via chauffeur ?
Er zijn altijd guesthouses. Lokaal via telefoon en evt. hulp chauffeur te boeken.
5] ik begrijp dat er allerlei feesten zijn en waar kan je het beste heen gaan?,
Alleen de Kandy vollemaansparty oftewel de Perahera, inderdaad rondom de maand-wisseling.
6] we zoeken ook een lekkere plek aan het strand (geen luxe resort) ?
Mirissa, Tangalle, ABay zijn vermoedelijk de beste plaatsen. Allen hebben genoeg guesthouses.
7] is er voor chauffeurs een max aan personen of rijden ze allemaal in busjes ?
Ze bieden vaak de keuze minivan-busje of sedan. De 1e is rond de 5 roepie/km duurder.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

Hallo Wien,

Maak je maar geen zorgen, alles kan worden geregeld ook al kom je midden in de nacht aan op het vliegveld. Negombo is in mijn ogen de beste uitvals basis, niet ver van het vliegveld.
Kijk eens voor meer op de website. www.srilanka-chauffeur.nl mocht je er dan nog niet uitkomen kun je mij altijd nog bellen of mailen
e-mail, jan.kerkhofs@home.nl of 0629137769