Oranje fans in Zuid-Afrika

Toen ik van 1997-2003 bij Van Lanschot werkte, hoorde ik dat men destijds onderzoek had gedaan naar o.m. een vestiging te openen in Kaapstad. Omdat er in de Kaapprovincie(s) meer dan 60.000 Nederlanders zouden wonen.

Eerder al merkte ik van Nederlanders die hier jaren wonen dat zij meerdere kaartjes kochten (denk aan 4 tm 10 per koper) en familie-vrienden-kennissen komen over. Die staan dus niet aangemerkt bij de KNVB. Deze verkochte kaartjes worden onder de statistieken van ‘verkocht aan de locals in Zuid-Afrika’ geplaatst.

Ik denk dat Oranje op behoorlijk wat steun kan rekenen, helemaal in Kaapstad en in mindere mate in Jo’burg. Maar goed, wanneer de Zuidafrikanen de Oranje-fans met Makarapa hier zien (ik zag er al een aantal bij Nederland-Mexico op de tribune) dan zullen ze die fans omarmen. En dan kan je zomaar een situatie krijgen waarbij de Zuidafrikanen achter Oranje gaan staan.

Stel: 7000 man uit de Kaap, 3000 uit de rest van ZA en nog eens 3000 uit Nederland. Dan zal de Holland-promotie (o.m. voor het WK2018 NL-België) volop draaien! En wanneer Oranje de 2e ronde bereikt dan kunnen er op het laatste moment ook nog veel supporters besluiten om af te reizen. Helemaal als de vliegtickets weer wat goedkoper worden, en hopelijk ook de belachelijke verhoogde prijzen van de hotels etc. (ter info: Amukela heeft dit jaar dezelfde prijzen als in 2009).

Was van de week in Nelspruit en ben meteen even gaan kijken bij het Mbombela Stadium, ziet er fraai uit met de lichtmasten die op giraffen lijken

http://spcockpit.startpagina.nl/prikbord/mods/smileys/images/smilie1.gif

Alle 4 de wedstrijden ga ik daar bijwonen, samen met een tv-verslaggever. Capaciteit is 46000 toeschouwers en daarmee een van de kleinere stadions:

http://zuid-afrika.startpagina.nl/prikbord/addon.php?3383,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi45.tinypic.com%2Fvrwjd0.jpg

Groetjes uit de nog frisse bush, 9 graden en de zon schijnt alweer heerlijk, op naar de 24.

Corné.

Amukela Game Lodge.
[www.amukela.com]

:slight_smile: Fantastisch, nog 2 weken…

Komende vrijdag gaan wij de lodge vast versieren :slight_smile: En er zijn nog maar 60000 kaartjes te koop:

**FIFA verkoopt 100.000 WK-kaarten **

Uitgegeven:29 mei 2010 18:28Laatst gewijzigd:29 mei 2010 18:28
**JOHANNESBURG - In twee dagen tijd heeft de wereldvoetbalbond FIFA 100.000 kaarten verkocht voor het WK in Zuid-Afrika. Dit maakte de FIFA zaterdag bekend. Veertien van de 64 wedstrijden zijn inmiddels volledig uitverkocht. **

© ANP

Afgelopen week stelde de bond extra kaarten beschikbaar, verspreid over alle wedstrijden tussen 11 juni en 11 juli.
Inmiddels zijn voor de openingswedstrijd, de finale en de halve finales geen kaarten meer te krijgen. Alle groepswedstrijden van Zuid-Afrika zijn ook uitverkocht.
Van de 160.000 plaatsen die donderdag nog beschikbaar waren, zijn er nu nog zo’n 60.000 over.

Dat wordt dus snel bestellen waneer Oranje 1e of 2e wordt in de poule!

Groetjes,

Corné.
Amukela Game Lodge.

www.amukela.com