Hallo, ik wil graag weten of je als huurder een huurcontract van een jaar voortijdig kunt opzeggen, en zo ja met welke termijn?
Wij huren een appartement in Funchal en hebben een ander appartement gezien op een voor ons betere plek, maar we willen graag zeker zijn dat we ons huurcontract na een half jaar kunnen opzeggen.
Alvast bedankt voor antwoorden.
Scarlett
heb je al in het contract gekeken. of jn de bijlage. Daar zal iets staan. Groet Luc
Ja Luc, daar staat in dat je moet opzeggen via een aangetekende brief, en met een maand opzegtermijn. Maar ik vroeg me af of dit altijd geldt, ook als je nog binnen het jaar opzegt.
als je contract na een jaar voor onbepaalde termijn doorloopt denk ik dat je binnen je eerste jaar niet kan opzeggen. Net als in NL. Kan waarschijnlijk wel als je een andere huurder hebt. Dan blijft de vehuurder huur ontvangen, heeft dan geen financieel verlies.
Nee, het gaat niet over in onbepaalde tijd na een jaar, maar het kan met een jaar verlengd worden.
Ik ben bang dat je een andere huurder moet zoeken of tijdig opzeggen. Succes Luc
Sent from my GT-I9001 using Wereldwijzer Reisforums mobile app
Oké, bedankt zover.