Zijn er mensen die in Mexico wonen en een beetje het rechtssysteem kennen hier.
We hebben een huisje gehuurd met een contract voor een jaar. Nu gaan we verhuizen binnen dat jaar, 6 maanden om precies te zijn. Nu geeft de eigenaar onze borg niet terug omdat we een jaar moesten blijven(staat in contract). Kan dit?? In NL is de borg voor verwaarlozing, en kapotte deuren bv.
Of kunnen we de helft terug vragen?? Het is wel ff 6500 pesos( kunnen we een nieuwe koelkast voor kopen in nieuwe huis)
Hoi,
Ja dit kan en staat waarschijnlijk ook in je contract. Door het tekenen van een contract bied voor beide enige zekerheid. Voor jou dat je een vaste huurprijs hebt van een jaar en de beschikking hebt over het gehuurde object en voor de verhuurder dat het object voor een jaar verhuurd is. Juridisch is het zelfs mogelijk om de rest van de huur te moeten betalen dus zou met alleen de borg tevreden zijn als ik jullie was. Vaak zijn de huur prijzen ook hoger bij een half jaar contract of korter. De huurcontracten die ik laat tekenen staat er duidelijk in waar de borg voor dient en gebruikt mag worden. Als enig advies zou ik zeggen laat je partner het contract nogmaals goed lezen en kijken of er enige fouten daarover in staan. Ik hoop dat ik nog op tijd was met deze informatie.
Je was 2 dagen op tijd, hahaha. Nou beter dan maar de borg niet terug, en het zo laten, huur voor 6 maanden extra betalen, 6x 6500 pesos is wel erg veel. We redden het verder wel, eb starten gwoon overnieuw. THx nogmaals
Vergeet niet indien je elektra en water moet betalen om een foto te nemen van de meters op de dag dat je het huis verlaat en probeer om een bewijs te vragen dat het contract verbroken is en dat je de borg niet meer terug hebt gekregen daardoor. Niet dat je later alsnog de resterende maanden moet betalen. Succes met de verhuizing en de koffie staat klaar. :zon02: