Hoi allemaal,
Na een heerlijke vakantie in Mexico kan ik bij het hotel waar ik ben geweest komen werken.
Ik was mijn baan hier in Nederland toch al zat, dus terug naar Nederland om ontslag te nemen en hier eea te regelen met mijn woning en huisdieren…
Het betreffende hotel wilt mijn werkvisum regelen en zodra dat in orde is, kan ik gaan…
Alleen kán het naar mijn idee niet zo simpel zijn…
Weten jullie wat er allemaal moet worden geregeld met de belastingdienst, verzekeringen enz enz enz…
Weet ook iemand of er speciale regelingen zijn bij de woningverhuurder over onderverhuren? Na dat half jaar wil ik wel weer graag mijn eigen huisje in namelijk.
Heeft iemand ervaring hiermee en nog goede tips?
Alvast bedankt,
Groetjes Cindy
Als je maar een half jaar gaat ben ik bang dat je niet veel kunt regelen in Nederland betreft belastingdienst e.d. Zal mijn inziens zoveel werk opleveren dat ik het me afvraag of dat het waard is om overal uit te laten schrijven om vervolgens een half jaar later weer overal in te moeten schrijven. (Als dat al uberhaupt mogelijk is als je een half jaartje weg gaat)
Even belllen naar de instanties levert denk ik wel de juiste informatie op.
Schrijf je niet uit, is mijn tip, je loopt in de toekomst een deel (2% per jaar) aan pensioen opbouw mis (als die er dan nog is 
Zorg voor een dekking van minimaal 365 dagen voor je ziektenkostenverzekering, altijd hanidg en waardevol. Dit kan je makkelijk checken via sites als independer.nl en dan oner het kopje ‘buitenland’
Voor je woning: Je kan je huis in bewaring laten nemen. Valt te regelen via de gemeente, althans hier is dat zo en je hebt dan geen risico dat je ‘bewaarder’ je woning gaat opeisen na een half jaar. Nog een tip, laat je ‘bewaarder’ een aansprakelijkheidsverzekering tonen. Als er dan iets stuk gaat, dan kan hij het op de verzekering verhalen…
Succes
Er zijn veel sites waarop je informatie kan vinden met betrekking tot werken in mexico. Zo ver ik weet hoef jij je niet uit te schrijven. Maar check wel je verzekeringen (zorg en reis) aangezien er veel organisaties zijn die geen dekking verlenen wanneer je inkomsten in het buitenland hebt.
Verder ben ik ook druk bezig met alles aan het regelen om terug te gaan naar Mexico.
Vraag aan jou, Waar ga je werken en ik welk hotel?
Succes en als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
Suzan