Prima idee dit topic. Daarom gelijk een oproepje:
Samen met mijn partner vlieg ik op 17 december om [FONT=Arial]09:15 vanaf Amsterdam naar Antalya met Sun Express XQ103.[/FONT]
Op 31 decemberom 05:10 vlieg ik terug van Antalya naar Amsterdam
met Sun Express XQ102.
Ik kan mij door het bureau laten ophalen. Dit kost 60 euro per transfer tot 4 mensen. Meer dan 4 mensen kost 75 euro per transfer.
Wie zou een transfer kunnen en willen delen?
Optie1:
Yvonne,bel Deniz Taxi Koop:tel 0090-535725628120
Spreekt Duits,zijn naam is Huseyin Durmaz,maak de prijs af op 50 euro,daar doet het wel voor;noem mijn naam:Hans,Ataturk bulvari,Side en ding dan af.
Hij spreekt Duits en staat klaar voor je,heb vaak van zijn diensten gebruik gemaakt.
2e optie is de bus:is wel omslachtig.
Je laat je brengen met een taxi(10 euro)naar Serik,je laat je afzetten bij de restaurantjes en wacht op de bus naar Manavgat(5 euro,uur reizen)en gaat door naar de Otogar(eindpunt)en dan wachten op de bus naar Alanya(5 euro,uur reizen)
Optie 3:
Een transfer boeken via Corendon,bezoek hun web-site hierover.
Hans,
Je hebt niet goed gekeken denk ik :o
Als je Arrival airport Antalya aangeeft, dan staat bij Hotel/ resort Alanya als 2de van boven.
Ik ben zelf al 2 maal, in juli en in oktober met deze transfer naar Oba/ Alanya gekomen en ook weer terug naar het vliegveld.
Wie kan mij informatie geven over het volgende…
Ik heb voor februari een ticket geboekt (turkish airlines), maar ik heb geen transfer. Het is de bedoeling om in alanya aan te komen!
Ik heb de site die hierboven staat aangegeven bekeken (transfer voor 9,90) maar de tijden sluiten totaal niet aan bij mijn vluchttijden, m.n. die van de aankomst niet.
Wat ik hier heb gelezen is het mogelijk om een taxi te pakken naar Antalya otogar. Hoe ver is dat van Antalya airport? en wat is een redelijke prijs voor de rit van airport - otogar.
Dan kom je aan bij Antalya otogar en dan? Ik dacht altijd dat je 1 of 2 dagen van te voren moest reserveren daarvoor? Of kan je ter plekke betalen en een plekje in de bus krijgen.
Hebben jullie nog meer tips/opties om op een veilige en niet al te dure manier in Alanya aan te komen?
Alvast bedankt!
Bij Corendon kun je van Antalya naar Alanya een losse transfer boeken. Dat is veruit het makkelijkst, veiligst en relatief goedkoop.
Als je eerst naar de otogar gaat en dan met de bus is dat best wel ‘om’ want de otogar van Antalya ligt aan de andere kant. Plus dat dat vanaf het vliegveld nog wel een half uur is met de taxi. Een andere mogelijkheid is om een taxi naar de doorgaande weg te nemen (5 minuten) en daar een zelf een bus aan te houden die naar Alanya gaat maar dat moet je maar net durven en zou ik in mijn eentje zeker nooit doen
Bedankt voor je reactie.
Ja het liefst zou ik dat bij Corendon boeken, maarja dat kan toch alleen maar als je bij hen ook een reis geboekt hebt?
Maar dat aanhouden van een bus dat doe ik liever niet. Kom om kwart over 5 aan, dus eer ik buiten sta is het vast wel een uur of zes… En lijkt me niet verstandig, je weet maar nooit wat er gebeurt.
Er zijn wel heel veel sites waar je bijvoorbeeld een shulttle vanaf vliegveld naar alanya kunt boeken, maarja die kosten of onwijs veel geld, of de tijden sluiten niet aan :S
Is er iemand die nog een tip heeft?
Owww, oke! Dat had ik niet begrepen
Ik ga morgen gelijk bellen. Want dat zou wel het mooist zijn als het via een wat bekendere organisatie gaat.
Heb ook al op http://www.raintransfer.com/page_main.asp gekeken… misschien dat dat ook wat is, maar heb geen idee hoe lang na de vlucht gewacht moet worden. Is alleen een formulier dat je in moet vullen. Zie het al voor me dat ik dat invul en betaal en daarna te horen krijg dat ik 4 uur na mn vlucht opgehaald kan worden ofzo
Morgen maar ff corendon bellen.
Bedankt voor je tip!!