Oproep aan iedereen op Bali (Indonesie) in Januari/Februari!

Hallo Bali-gangers!

Ik ben deze week begonnen met vrijwilligerswerk op een leerschool van de stichting WINS in Bedulu,
dat is een dorpje vlakbij Ubud. Normaal gesproken zitten hier veel vrijwilligers rond/in de 20 jaar maar het toeval wil dat dat in deze periode niet zo is. Het werk zelf gaat me wel bevallen maar ik ben ook erg benieuwd naar de rest van Bali! Maar de rest van Bali verkennen doe ik liever niet alleen.
Daarom ben ik opzoek naar mensen die nu op Bali zijn, of mensen die toevallig ook vrijwilligerswerk doen (in de buurt van Ubud is dan al helemaal handig) en het leuk vinden om samen andere plekken op Bali te bezoeken. Ik werk in de middag van maandag tm vrijdag maar in de avonden en weekenden ben ik vrij.
Ik ben 19, en afgelopen zomer geslaagd voor mn vwo. Ik heb nu een gap-year ingelast omdat ik een jaar voor mezelf wilde, vol vrijheid en waarin ik meer van de wereld kan zien. Verder oordeel ik niet snel (zowel over mensen als culturen niet), ben gewoon open-minded en breed geïnteresseerd. Niks moet, alles mag.
Ik zit tot half Februari op Bali en trek daarna nog verder Zuid-oost Azie in (Laos, Cambodja) tot 21 mei.

Volgensmij is het wel heel toevallig als iemand dit precies leest die nu in een zelfde soort situatie zit op Bali, maar ik probeer het gewoon. Who knows!

Brechje

Ik heb in 1998 vrijwilligerswerk gedaan in Ubud zelf (Tutmak cafe bij het voetbalveld zat om 18:00 vol met expats). Ik raad je aan om een trip te maken naar de eilanden ten Oosten van Bali. Het zal je kijk op Indonesie verbreedden. Door de verschillende godsdiensten en historie heeft elk eiland een andere atmosfeer en eigenaardigheden (goede en slechte). Komodo is natuurlijk fantastisch, maar ook Flores met de gekleurde meren is het bezoeken waard. In 1998 was niet alles even gemakkelijk te bereiken en er was natuurlijk oorlog in Timor. Mocht dit nog steeds zo zijn laat je je dan hierdoor niet ontmoedigen. 90 uur in de bus :wasted: of 10 uur op een boot leveren mooie gesprekken en ‘vriendschappen’ op met de bevolking.

Hoi Brechje,

Wat leuk! Ik ga in april bij dezelfde stichting vrijwilligerswerk doen!
Lijkt me leuk om je ervaringen te horen. Zou je die met mij willen delen?
Helaas ben ik er nu nog niet om je te helpen. Hoop dat je een leuk reis genootje zult vinden.

Groetjes,
Lotte

Hallo brechje
Geluk met je werk daar hoor,
we gaan met 3 personen naar bali nu donderdag 10 januari vertrekken we naar bali,
voor 7 weken en we doen lombok ook,
Eerst verblijven we in sanur en dan candicasa en dan naar lombok en keren we terug naar bali en zeker een week in ubud verblijven

Hoi Brechje
Ga 24/1 naar Bali Kuta toe
Wie weet zie ik je daar?
Groetjes traveler