Wie kan me helpen bij het volgende: wat kost het oprichten van een Thai Ltd? Waar vind ik een betrouwbare advocaat op koh Phangan of Samui? Klopt het dat de oprichting van de company binnen een half jaar na aankoop van het onroerend goed geregeld moet zijn? Gr. els
hallo els
wat wil je doen in thailand?
wil je daar een huis kopen?
want dan zit er al een company bij.
want je kunt zonder company geen huis kopen in thailand
wat wil je precies weten?
groetjes uit samui
Wat wil je precies gaan doen?
Oprichten van een Co. Ltd duurt een paar weken, niet meer. Als je de company hebt kun je onroerend goed kopen, niet eerder. Hou er rekening mee dat een company limited met uitsluitend als doel het beheren van je eigen onroerend goed niet is toegestaan, en potentieel problemen geeft. Twee jaar geleden is aangekondigd dat hierop gecontroleerd ging worden. Dat is nog niet gebeurd, maar het kan dus wel gebeuren.
Het is mogelijk beter op naam van een ander te kopen en dan zelf een lease of usufruct voor het onroerend goed af te sluiten. Onroerend goed kan trouwens wel op naam van een buitenlander staan, maar de grond niet.
Met de Co LTD willen we grond en onroerend goed kopen en werkelijk een bedrijf runnen.
gr Els
Maar voor een Thai Ltd heb je toch een Thaise partner nodig die 51% eigenaar moet zijn?
Hoe voorkom je dan dat je bedrijf onder je r**t wordt leeggeroofd?
Als je wel een huis mag kopen, maar niet de grond: zou je bijv. de grond op naam van een willekeurige Thai kunnen zetten en meteen een contract erbij dat je de grond pacht voor 1000 jaar, voor 1 euro/jaar? En die meteen betalen, zodat die tussenpersoon (offieciele eigenaar) meteen zijn vergoeding heeft?
Ik denk er ook aan iets te kopen daar, maar zie het niet zitten de grond-situatie niet ‘afgezekerd’ te hebben.
lease contracten hebben en max van 30 jaar