Rechtsvormen om een bedrijf te beginnen

Om een bedrijf te beginnen moet je een goede rechtsvorm hebben ook in Thailand. Ik ben een ondernemende man van 54 en wil met mijn WAO naar Thailand gaan. Daar ik niet stil kan zitten wil ik een bedrijfje beginnen. ik heb al een idee maar weet nog erg weinig van vestigen, huren, kopen, inschrijven, rechtsvormen, visa, financieringen en alles waar ik zelf nog niet aan heb gedacht.

Kan iemand mij daarin helpen

van rechts vormen weet ik niets af ik weet wel dat je als buitenlander geen eigen bedrijf in z’n geheel kan bezitten sterker nog een meerderheid zal altijd in thaise handen dienen te blijven en dus kan je maximaal 49% van een bedrijf bezitten wel kan je het zo regelen dat je alles in je bedrijf voor het zeggen hebt en dat je dus wel de baas bent
ook grond kan je niet bezitten maar voor zover ik het goed heb kan een bedrijf dat wel weer
voor info over visa kijk eens op post 1 van dit topic Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk en lees daarna het gehele topic eens rustig door als de info die je zoekt er niet bij staat stel daar je vraag en steven (een expert op het gebied van visa) zal je zeker helpen

Zoals Dirk al zegt, kijk eens goed rond, er is al erg veel informatie over te vinden. o.a. hier.

Als je concrete vragen hebt zal ik ze graag beantwoorden als ik kan.

Met een WAO uitkering, werken ??? Wees voorzichtig !!!