Openbaar vervoer Argentinië

Ok, een beetje een late reactie dit, maar ik begon ooit een halve discussie over de afschaffing van de toeristen-prijzen van Aerolineas waarvan ik de bron niet meer kon vinden. Ik heb 'm gevonden! Hahaha, hier is ie: Aerolinas Argentinas Reduces Tourist Fees

Maakt neit veel meer uit nu, maar ik zei dat ik de bron zou posten van mn verhaal, dus bijdeze.

Ik zit er ook een beetje mee hoe ik het beste de afstanden in Argentinië moet overbruggen. :paranoid:

Op het moment zit ik nog in Bolivia, en binnenkort (over een weekje) ga ik naar Salta.

Het plan is daar een autootje te huren voor een paar daagjes. Dan met de bus naar Mendoza. Daar ongeveer een week blijven. Dan met de bus naar Bariloche… daar ook een week blijven.
En ik wil ook nog graag naar Ushuaia toe… alleen zit er een beetje mee hoe ik hier ga komen.
Wat is slim? Van Bariloche met het vliegtuig naar BA en dan een vliegtuig naar Ushuaia.

Of gewoon vanaf Bariloche met de bus naar El Calafate en dan op de 1 of andere manier met de bus in Ushuaia zien te komen… Het is in de Lonely Planet lastig te vinden hoe ik dan in Ushuaia ga komen… Iemand een idee?

En dan heb ik ook nog plannen om daarna vanaf BA naar de watervallen Iguazu te gaan… Dat is gewoon goed te doen met de bus neem ik aan?

Lastig om te bedenken hoe ik die route moet plannen. Wat vast staat is dat ik op 28 dec. vanaf BA weer naar Nederland vlieg en kerst in BA vier.
Hopelijk heeft iemand een suggestie m.b.t. het vervoer en de plaatsen. Thx!

Groetjes Ietie

P.S. Per plaats heb ik in gedachte er ongeveer een week te verblijven (behalve Iguazu). (En met ¨tijd over¨ zie ik het heel erg zitten nog ergens lui op het stand te gaan liggen in Brazilië…:zon02: In Argentinië zijn er voor zover ik weet geen mooie stranden toch? Maar Brazil is ook weer zo´n eind rijden… of vliegen… tja, keuzes maken he :wink: ).

Van El Calafate naar Ushuaia kun je rechtstreeks vliegen. Plus: je gaat de Perito Moreno toch niet overslaan!?

Koers is momenteel een stuk gunstiger, en dat kan op een dure reis behoorlijk uitmaken. wat dat betreft een goede tijd! (nb ipv 5,2 euro 5.67/5.76)

Oeh dat klinkt echt heel mooi! Als je alles met de bus zou doen en dan helemaal vanuit het zuiden teruggaat naar BA, hoeveel zou dat dan ongeveer kosten?

Straapwafels kan je overigens in BA kopen

Waar??

In Puerto Madero, maar vast ook wel op meerdere plekken

Ik heb onlangs 95 euro betaald voor de vlucht van Iguazu naar Salta,met Andes Online.
Met LAN ben ik van Salta naar BA gevlogen voor 112euro.
De nachtbus van BA was een 50euro voor Cama.Dat was met Crucero del Norte met een goeie service.
Intussen heb je 5,65pesos voor een euro.

Saludos.
Bart

http://www.buenosairesherald.com/BreakingNews/View/18546

Slim om de prijzen te verhogen in een tijd van stagflatie :slight_smile:

Wat aanvullende vragen in deze discussie:

Zijn bustickets voor de nachtbussen ter plekke te boeken? Of is het raadzaam deze tijdig te reserveren?
Wij willen vanuit Puerto Madryn naar El Calafate ook met de nachtbus gaan. Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit goed te doen?

Tot slot gaan wij vanuit El Calafate vliegen naar Salta, hier eigenlijk dezelfde vragen als bij de bustickets: zijn die ter plekke te boeken? Of is het raadzaam deze tijdig te reserveren?

Groeten,
Tijs en Joost

Vliegtickets moet je sowieso (ruim) van tevoren boeken. Hou er rekening mee dat je aangeeft dat je Europeaan bent. Je krijgt dan prijzen in euro´s. Argentijnen reizen een stuk goedkoper en ja, dat is discriminatie :slight_smile:

Bustickets, tja… In het hoogseizoen (jan/feb) zou ik zeker tijdig reserveren. Alleen is het problematisch om dat als buitenlander te doen. Wel zou je bijvoorbeeld bij aankomst in Buenos Aires de eerste dag alvast eens naar het busstation kunnen gaan om daar tickets op voorhand te kopen. Enkele dagen voor vertrek zou ook nog wel kunnen, hoewel de luxe klasses vaak al zijn uitverkocht, zeker in de drukke periode.

Puerto Madryn - El Calafate zou ik toch echt vliegen, gewoon te lang voor een busrit (en je moet onderweg overstappen, problemen met aansluitingen etc…). Om een idee te krijgen van de afstanden kan je ook eens kijken op www.ruta0.com. Op de kaart lijkt Pto Madryn - El Calafate een klein stukje, maar het is bijna 1500km!

Hi,
De bussen zijn in het laagseizoen heel gemakkelijk te boeken in de busstations maar ook via het internet.In het laagseizoen is er normaal geen probleem,maar ik zou dan toch 2 dagen op voorhand boeken om zeker te zijn van een plaats.
Vluchten zou ik zeker een paar weken op voorhand boeken,vooral op connecties met weinig vluchten.

Argentina,see you back in november!!!:slight_smile: