Op zoek naar werk in Nieuw-Zeeland

Hallo!

Ik wil in november naar Nieuw Zeeland gaan, voor ongeveer een jaar.
Het is mijn bedoeling om daar te gaan werken en daarna rond te gaan reizen.
Ik wil opzoek gaan naar werk voor ongeveer 6 maanden, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen.
Is het beter om vanuit Nederland werk te zoeken, of kan ik dat net zo goed daar doen?
Ik hoop dat iemand mij een beetje opweg kan helpen.
Ook zou ik het erg leuk vinden om ervaringen te lezen van mensen die dit ook hebben gedaan!

Alvast heel erg bedankt!

groetjes nicole B)

Ik lees net jullie bericht, over nz.

Mijn collega is vorige week terug gekomen van 12 maanden australie, het makkelijkst is het verzekerings technisch te regelen door met je huidige werkgever te overleggen dat hij je i.p.v een volledig salaris een half salis geeft. zodat je bijvoorbeeld over een periode van 2jaar, 1 jaar salaris krijgt. Op deze manier lopen al je verzekeringen door en blijft het ook betaal baar.
grt Sander

:smiley: Hoi Nicole, wat toevallig zeg… ik wil dat ook graag doen… alleen de stap…hoe wat waar enz… het lijkt allemaal zo makkelijk maar je moet al die dingen maar weten… heb je al wat meer informatie? als ik meer weet laat ik je t via deze weg en anders kun je me ook mailen via tenderness_78@hotmail.com

good luck

gr. Brenda

Hoihoi Nicole, leuk dat je naar nieuw zeeland gaat.
Ik ben 5 maanden in N-Z geweest en heb daar ook een beetje gewerkt. Wat je moet doen als je legaal wilt werken (bijna niemand neemt zwartwerkers aan) is een sofinummer regelen bij de Inland Revenue (Te Tari Taake). Ik heb dat daar gedaan, maar dan duurt het een tijdje voordat je het krijgt. Verder heb je dan ook arbeidsbureaus waar je naar toe kan gaan en wat ook goed werkt is gewoon alle disco’s en kroegen aflopen en vragen of ze nog personeel zoeken…

Kijk eens op de website: www.ird.govt.nz

Misschien kun je het ook regelen bij het volgende adres:

Non-resident Centre
Inland revenue
Private Bag 1932
Dunedin
New Zealand

phone: 6434677020
fax: 6434677083
email: nonres@ird.govt.nz

Ik hoop dat je hier iets aan hebt
(als je nog iets wil vragen ofzo moet je ff mailen: tobias_innz@yahoo.com)

groetjes en veeeel plezier!!!