Op zoek naar wat spiritualiteit in Bali, wie kan me helpen?

Hey iedereen,:vak02:

Ik zou graag met een paar vriendinnen of alleen op een soort relaxreis gaan. Voor mij is het voornamelijk de bedoeling om voor minimum 3 weken aan mezelf te werken, en mezelf te confronteren met slechte gewoontes. Om effe open kaart te spelen, ik wil onder andere graag kunnen stilstaan bij mijn eetgewoonten en ik mag ook wel wat sterker in mijn schoenen leren staan. Ook zou ik graag wat willen rondtrekken om te kunnen genieten van prachtige plekjes. Nu zijn mijn vragen:

1. Wie weet waar ik hiervoor terecht kan in Bali?
  2. Als ik aan drie weken denk, hoeveel zou dit me kosten ongeveer met alles erop en eraan?
  3. Wie heeft dit ook al gedaan en hoe beviel dit?
  4. Moet ik daar extra voorzichtig zijn als vrouw?
  5. Ik wil liefst DRUKKE PLEKKEN mijden, wat kunnen jullie me al afraden?

Alvast bedankt, en tot hoors!

Groetjes, Shelley

Groetjes!

Hey Shelly hallo,

Wat jij zoekt zal je hier op Bali niet vinden, bv eetgewoontes daar is de locale bevolking niet meebezig geloof me!
En sterker in je schoenen staan ook dat is niet echt spiritueel, dat moeten ze hier wel.

Wat je wel zou kunnen doen is ca 1 -2 weken in meditatie-yoga regressie gaan, zo help je jezelf te vinden, en open te staan voor het spiritueel Bali.
Dat is echter niet voor een ieder weggelegd. Alle locale Hindu inwoners zijn spiritueel dat gaat van generatie op generatie.
Ik heb hier echt onverklaarbare dingen gezien en meegemaakt. Kijk eens op Google onder mediteren /yoga op Bali ,compleet met relax massages even buiten Ubud een toeristendorp. maar daarbuiten prachtige natuur en rustig.

Suc6 Paulana

Hallo Shelley,

Zoek eens op google op Sinar Suci, spiritueel centrum in Lovina. Wij zijn in september 2012 bij Robert en Luh geweest en hebben daar ervaren dat dit hele spirituele mensen zijn. Misschien dat zij wat voor je kunnen betekenen.
Succes!

Bedankt, Paulana,

Ik zal het zeker eens opzoeken, bedankt voor de raad!

Groetjes

Hallo Elvera69,

Ik ga daar eens wat opzoekwerk rond doen, alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes, Shelley

Hallo shelley.

je vraag was ook als vrouw extra voorzichtig zeg ik nee hoor het is echt een veilig land en natuurlijk overal gebeurd wat maar ik durf daar alleen overal naar toe.
Ben vorig jaar wel in Ubud bij Ketut lyer geweest dat is een goeroe en vertel je hij heeft veel gezegd dat echt waar is.
Dacht misschien ook leuk om te weten. Veel plezier in het heerlijke bali en wat eten betreft denk ik inderdaad wat Paulana zegt moet je niet in Indonesie zijn.

Hoi Shelley,
Als ik daar ben gebeurd er sowieso altijd iets met me op spiritueel vlak het is voor mij niet nodig om in lotushouding of in eoa spa te zitten , de manier waarop de bevolking tegen het leven aankijkt is al een les op zich. Voorbeeld is de oefening in geduld die ik iedere keer weer leer van de bevolking als ik samen met ze op de bus wacht die een uur geleden al zou komen, en met welk tempo ik die weer dreig te verliezen als ik weer terug ben. Wat eten betreft daar kun je ook wel iets mee, je kunt de sobere eetgewoonten van een groot deel vd bewoners overnemen door samen met ze een maaltijd te nuttigen, van het weinige wat ze hebben delen ze, maar je kunt je ook onderdompelen in de overvloed van de luxe resorts zodat je je in de hemel waant.
Verder zijn er zoveel plekken te vinden waar je de eenheid met de natuur kunt ervaren zoals in een klein roeibootje op de Oceaan een paar kilometer uit de kust of in de prachtige rijstvelden of op het randje van een vulkaan. Ook in en rond de prachtige tempels is het goed zijn. En wat betreft stevig in je schoenen staan, gewoon de juiste maat kiezen. Dat klinkt als een grapje zo is het ook wel een beetje bedoeld maar leven naar je eigen maat is van belang als je jezelf als spiritueel wezen serieus wilt leren kennen. En je komt pas van je slechte gewoonten af als je ze helemaal doorleefd hebt en beu bent.
Dus heel veel succes en heb vooral plezier in je zoektocht

Nou Graatje wat een geweldige woorden schrijf je ! Ja dat gevoel dat heb ik niet kunnen schrijven maar dat is het!!!
Je voelt je inderdaad een heel ander mens en de rust komt in je door hun.
Sluit me hier dus helemaal mee aan en luxe resorts zijn over de hele wereld hoef je niet zo ver voor te vliegen.

Nou dan nog een aansluiter. Goed verwoord Chapeau

Bedankt voor de complimenten.
Wim Sonneveld zei “de humor ligt op straat” nou in Bali ligt de spiritualiteit letterlijk op straat de mensen zegenen meerdere malen per dag hun huistempeltjes en leggen offers op de stoep voor hun huis dat vraagt me een toewijding (vergeet zelf mijn vuilcontainer nog wel eens aan de straat te zetten). Ook je eerste klant in je winkeltje bedanken voor het geluk wat hij je brengt, geweldig. Maar ook Moslims in Indonesie willen je graag meenemen in hun spirituele wereld, door de vele negatieve berichtgeving raakt dat onderbelicht. Heb bijvoorbeeld in Bandah Aceh leuke ervaringen met mensen die graag vertellen wat het geloof voor ze inhoudt en hoe ze het beleven en ook met je willen praten om de overeenkomsten te vinden in elkjaars beleving. Daarnaast ook wel negatieve zoals mensen die niet naast je willen zitten omdat jij een onreine ongelovige bent en dat niet onder stoelen of banken steken, heel herkenbaar gebeurd hier ook.
Dhr. Gede van Gede Homestay in Anturan, een klein plaatsje nabij Lovina vertelde me dat hij het voornemen had om iedere dag een goede daad te verrichten, terwijl ik helemaal niet op zoek was naar spiritualiteit toch nam hij ons mee in zijn wereld van geloofsbeleving en werden we ondergedompeld door een aantal rituelen mee te mogen doen. De andere tempelbezoekers waren blij verrast met onze aanwezigheid en deden er alles aan om ons thuis te voelen.

Heel herkenbaar Graatje,daarom wil ik niet ergens anders meer wonen als op Bali
De andere eilanden zijn ook fantastisch mooi kwa natuur ,maar als we weer weggaan gaan we naar 'HUIS" dat is ons gevoel

Oh Paulana wat ben ik jaloers������! Dat gevoel heb ik als ik voet zet in denpasar thuis!
Maar moet nog even blijven dromen ! En gun je het van harte!
������������

Hallo iedereen,

Wauw, Graatje, bedankt voor je reactie. Ik heb het gevoel dat ik een heel ander zicht heb gekregen op Bali. Heel anders dan ik me had voorgesteld, dus ik ben blij dat je hebt gereageerd op mijn vraag! Ik heb meer duidelijkheid gekregen over hoe ik wil dat mijn reis er uit zal en kan zien, bedankt hiervoor!

Groetjes, Shelley

Ubud is het centrum voor al diegenen die op zoek zijn naar spiritualiteit en vaak zichzelf.
De twee plekken waar je “lotgenoten” kunt ontmoeten zijn:
de Yogabarn in de Jl. Hanoman waar je ook uitstekend eet of Bali Bouddha tegenover het postkantoor.
Verder ontmoet je “zoekenden” in de bookshop Ganesha aan de hoofdstraat of via Janet van Casa Luna.

Gegroet,
frederik

Ikzelf manage een plek waar je helemaal tot rust kan komen. White Magic Village. De sessies bestaan uit 7 verschillende soorten therapie o.a het openen van de chakra, meditatie, cristal therapy enz. We liggen dicht bij Ubud en halen ook mensen op vanuit het hotel. De sessies zijn iedere dag van 11:00 tot 15:00. Als je nieuwsgierig bent kijk ff op facebook. Redirecting... Alvast veel plezier op Bali !

Groet Evert

Hallo Evert,
Bijzonder mooie foto’s en een prachtig logo, verder weinig info over de activiteiten, jammer genoeg waren alle teksten in het Russisch, zijn wel te vertalen maar geeft toch een onsamenhangend verhaal, jammer. Waar is meer info te vinden over het aanbod?

Ja de eigenaar is Russchisch. Maar in het kort, WMV ligt in Tampaksiring op het land van de heilige Tempel en bron waar de Balinezen dagelijks baden en reinigen. Onze plek heeft 7 punten waaronder een meditatie plek, een kristal healing plek, de cirkel van verleden heden en toekomst en er is een Shaman die opent chakra’s. De dag kost 30 euro. We zijn bezig met een web site en boekingen vanuit Nederland en Belgie.
Groet

Boekingen van bewoners van Bali worden ook in behandeling genomen tzt ??

Lijkt me heel interessant dat project.

Groet uit Candidasa

Paulien