13 mei 2014 land ik op Bali

Hoi allemaal,

12 mei vlieg ik vanuit Amsterdam naar Bali. Ik heb 5,5 week de tijd om rond te trekken, genieten en mooie dingen te zien.
Ik hou van nieuwe ervaringen cultuur en vooral natuur. (Al kan ik ook wel genieten van een dagje strand, cocktail en een feestje, maar dit hoeft voor mij niet iedere dag. (het zuiden oa kuta trekt me niet zo aan)
13 en 14 mei ben in Sanur. Verder is het plan om van 7 tot 14 juni op Gili Air te zijn voor een yoga/ meditatie retreat.
Mijn wens is ook om de Rinjani vulkaan te beklimmen. In Ubud wil ik wat langer zijn, want dat lijkt me een fijne plek. Verder geen vaststaande plannen. Ik hou ervan om spontaan keuzes te kunnen maken onderweg.

Ik ben 31 jaar, werk in de zorg en heb mezelf getrakteerd op een vakantie van 5,5 week. Mijn doel is vooral genieten.
Vind je het leuk om ergens gedurende deze periode aan te haken, Gezellig!!

Misschien tot gauw op Bali!
gr Gadiza

Hoi Gadiza,

Helaas… zijn wij net terug uit Bali. Het is er prachtig. Onze 4 weken werden 6.
Ik lees dat je yoga gaat doen. In Ubud kun je dit ook heerlijk doen (losse lessen) bij de Yogabarn. Echt een aanrader zijn de Yin lessen!
Verder vonden wij Permuteran en Lovina ook erg leuke plekken. Permuteran kun je heerlijk snorkelen/ duiken en Lovina heeft een leuk stadje waar je veel andere mensen tegen komt. Wij hadden daar een kamer boven een restaurant. De eigenaar is heel lief en ze hebben maar 1 kamer. (er om heen liggen veel andere hostels) Als je wakker wil worden met uitzicht op zee en in de avond live muziek is dit the pace to be. Als je hier meer info over wil, moet je het maar laten weten.

Wij zijn zelf niet toe gekomen aan de Gili eilanden. Dit omdat wij het zuiden erg relaxt vonden. Pedang pedang en vooral de kleine stranden er omheen zijn prachtig! Pandai (hoop dat ik het zo schrijf) beach is prachtig! Super blauw water met witte stranden en van die kleine eettentjes en ligbedjes. Heerlijk met je scooter daar rond crossen! Het staat niet op je lijstje. Maar geef het een kans. Je bent al in de buurt (Sanur).

Heel veel plezier!

Groetjes
Femke

Hoi Femke,

Bedankt voor al je goede tips, die zijn heel erg welkom! Lovina ben ik ook wel benieuwd naar dus daar zal ik ook een nachtje of meer doorbrengen. Ik ben helaas niet van het duiken, wel snorkelen.
Heb je nog tips voor voordelige bugalows/ homestay bij die mooie standjes in het zuiden waar je het over had in je mail? of is dit vanuit Sanur prima te doen.
Als ik nog meer info wil neem ik graag contact met je op als je dat ok vind.

groetjes Gadiza