Op zoek naar reisgenootje tussen 18 en 25 voor reis Indonesie/Maleisië in april/mei

Hoi!
Ik ben van plan een reis te maken van 4 tot 6 weken naar Maleisië en Indonesië.
Ik ben een relaxte reiziger, maar vind het ook leuk om actieve uitstapjes te doen zoals surfen/duiken etc.
Goede combi tussen cultuur en natuur vind ik belangrijk. Houd van zon, zee en strand dus zou mijn reis graag af willen sluiten met een aantal dagen bali.
Verder houd ik het graag een beetje low budget, dus wil gaan backpacken.
Ben wel in om zo nu en dan 's avonds een keer op stap te gaan en een drankje te drinken.
Als er iemand is met dezelfde plannen en interesses dan hoor ik het graag!:slight_smile:

Groetjes,
Maud

hallo maud,

ik ga eerst naar bangkok voor een maand (maart) waarna ik door wil reizen naar indonesie.
in bangkok ga ik eerst een maand wakeboarden. het lijkt me dus zeker gaaf om te surfen in indonesie.
waar wil je starten? en wanneer kom je aan? misschien is het leuk samen in indonesie te starten? ik ben van plan daar een
week of 3 te blijven.

hoor het graag

twan

Hoi!
Ik heb nog geen concrete plannen, en is ook nog niet helemaal zeker of mijn reis door kan gaan. Hangt van een paar dingen af, die deze week duidelijker worden. Als het door gaat ben ik van plan om ongeveer een maand te reizen en begin april te vertrekken naar Maleisië ongeveer 1 week, en erna ook zo’n 3 weken door Indonesië te reizen. Heb zelf nog nooit gesurft of iets, maar wel altijd graag willen doen/leren. Lijkt me inderdaad leuk om samen met iemand in Indonesië te starten, dus ik houd je op de hoogte.

Groetjes,
Maud

Heej Maud en Twan

Ik vertrek 13 februari op wereldreis en ga ook naar Indonesie en Maleisie en Thailand.
Ik zal even de planning neerzetten:
10/03 aankomst vanuit Hongkong in Bangkok en wil rond 30/03 in Phuket (of andere vluchtplaats aankomen).
30/03 vliegen of overland naar Kuala Lumpur en dan 09/04 naar Singapore tot 18/04. Dan vlieg ik naar Bali.
De enige data die echt vaststaan zijn 10/03 (aankomst Bangkok) en 18/04 vlucht naar Bali.
Alle andere datums zijn benaderbaar, omdat ik sommige plaatsen wil bezoeken.

Laat maar even weten wat je er van vindt

Groetjes!

Klinkt goed! Kunnen we elkaar zeker wel ergens ontmoeten denk ik. Ik ben van plan om naar Kuala Lumpur te vliegen en dan overland richting Singapore te gaan (in ongeveer een weekje). Bij singapore de overvaart naar Indonesie, Sumatera te maken. En dan in zuidelijke richting te reizen naar java eiland en eindingen op bali (in ongeveer 3,5 week). Vanaf Denpasar-bali terugvliegen naar nederland.

Begin april wil ik naar Kuala Lumpur vliegen dus zou ik ook rond 09/04 in Singapore kunnen zijn. Hoelang blijf je van plan in bali te blijven? Ik wil mijn reis daar eindigen en nog een paar dagen relaxen.

Oh en ik heb nog een vraagje. Hoeveel geld rekenen jullie ongeveer per dag? Wat denken jullie per dag kwijt te zijn tijdens jullie reis?

Voor mij is het hele stuk tussen Bangkok tot aan Singapore vrij hoe ik ga reizen… Overland of met vliegtuigen.
Heb wel al de gegevens uitgezocht voor eventuele vluchten, maar die boek ik daar terplekke of via internet!
De datum dat ik naar Bali vlieg staat vast omdat ik dan naar bekenden vlieg, maar moet daar ook nog een ticket voor regelen :wink:

Uhmm wat ik zo op internet voor informatie heb gevonden over wat je per maand kwijt bent varieert enigsinds, maar ze zeggen tussen de 600 (zuidoost azie is relatief goedkoop) en 1000 euro (voor australie enzo zeker) per maand.
Maar reken maar voor slaapplek gemiddeld 10 euro of net iets duurder, en dan nog eten/drinken en eventuele activiteiten die je wil gaan doen. Wil zelf ook leren surfen, maar geen flauw idee wat het kost.

Laat maar iets weten :wink:

Hoi!
Ik heb inmiddels een ticket geboekt. Ik vlieg 31/3 naar Kuala Lumpur. Ik ga een reis maken van 2,5 maand en wil in ieder geval oost maleisië doen, singapore en dan afreizen naar indonesië, sumatra, java, bali en eventueel lombok.