Op zoek naar nederlandse horeca ondernemers in Alcudia en omgeving

Halli hallo,

Wij zijn helemaal verliefd geworden op Alcudia en Pollenca. Daar zouden we graag willen wonen. Maar zonder werk geen centjes.
Jullie kennen het wel.
Nu zijn wij dus op zoek naar werk.
We zijn een echt (jong 27jr en 31jr) horeca stel en beiden groot gebracht met dit uitdagend mooie beroep. We kennen de horeca van binnen en buiten.
We zijn beide allrounders, zowel leidinggevend of als teamplayer, spreken Nederlands -Duits -Engels, zijn flexibel en stressbestendig, maar vooral heel belangrijk, gastvrijheid staat bij ons boven aan het lijstje bij vakbekwaamheid. We zijn niet arrogant en houden van aanpakken.

Maar is er werk voor ons? We zijn op zoek naar nederlandse horeca ondernemers of mensen die deze kennen.

Hopelijk kunt u ons verder helpen…

Vriendelijke groetjes,

Q.

Ik zou dit bericht op Mallorca Vandaag plaatsen, de meeste Nederlanders hier op het eiland kennen deze site.
Gr. Jacqueline

1 like

Mallorca vandaag is een goede tip van Jaqueline. Ik heb negen jaar in Alcudia gewoond en ben er dus redelijk bekend. Ik heb er nog veel vrienden en denk met plezier terug aan de tijd dat ik daar heb gewoond. Het is inderdaad een van de mooiste plekjes op aarde en vooral zomers is het er voortreffelijk toeven.
het is alleen ook zo dat wonen en werken daar een heel ander verhaal is. Ik ben moeten vertrekken omdat er te weinig werk is en het steeds slechter begon uit te zien (2009)
nu drie jaar later, hoor ik alleen maar nog slechtere geluiden van de mensen die er nog wonen. Als je dus gaat dan bereid je voor op een hard werkclimaat, onregelmatige werktijden, een laag salaris en veel list en bedrog. Naar wat ik heb gehoord wordt er veel misbruik gemaakt van de crisis en wordt deze crisis als smoes gebruikt om nog slechter of zelfs niet te betalen. Dat wordt pas echt vervelend als je al zes weken hebt gewerkt en je daar niets voor krijgt. Mijn raad is dus om voorzichtig te zijn en beter achterdochtig, dan heb je daarna niet de kater.
Klinkt hard maar is realistisch en heel goed bedoeld. Ik heb er de mooiste jaren van mijn leven door gebracht, het zijndus ook de duurste ooit geweest voor mij.

veel plezier als je gaat, werk genoeg als je niet te kieskeurig bent maar laat je niet bedonderen :slight_smile:

frans

1 like

Dankjewel Frans, heel duidelijk. Hard werken en weinig geld hadden wij al verwacht ja. Maar we wagen het er liever op dan dat we dat straks spijt krijgen dat we het niet gedaan hebben. Voor ons is het ook qua gezondheid erg belangrijk om het te proberen.
We zullen aan je raad denken.

Ohja ik heb het al op Mallorca vandaag geplaatst maar helaas nog geen reactie.

Groetjes

Hallo Pukkie,

goed plan, een droom die je niet ten uitvoer brengt blijft je achtervolgen. Maar inderdaad, blijf op je hoede. Mallorca vandaag is een prima krant, alleen woond Allard niet meer op Mallorca en dat veranderd veel. Mallorca Vandaag bestaat volgens mij alleen nog op internet en dan wordt het al moeilijker.
wat je kunt doen is bijv begin april een paar weken gaan. Dan begint het seizoen, voor die datum heeft het weinig zin. Zoek dan iets en lukt het niet dan kom je gewoon terug en verliest niets. Mallorca is een prima keuze en er zijn Nederlanders genoeg daar. Kijk eens in de reisbrochures welke hotels met Nederlandse gasten werken. Dan weet je dat vast.

veel plezier, ik hoor het wel.

Frans

1 like