hoi
ik ben al een tijd op zoek op internet naar een nicht van mij, die in april 1959 naar australie geemigreerd is.
ik heb wel gevonden dat ze is aangekomen met haar ouders per vliegtuig in Melbourne, maar ik kom niet verder.
kan iemand mij een tip geven hoe verder te zoeken op internet.
ze zijn vanuit Melbourne wel naar een andere stad verhuisd, en mijn nicht is waarschijnlijk getrouwd; heeft nu dus een andere achternaam.
BVD >>>
hOI
Kan iemand mij een tip geven hoe verder te zoeken vanuit Melbourne?
Mijn nicht is met haar ouders in april 1959 per vliegtuig aangekomen in Melbourne.
Verder ontbreekt ieder spoor.
Beide ouders zijn inmiddels overleden en mijn nicht is waarschijnlijk getrouwd en dus een andere achternaam gekregen.
bvd. >>>
Hallo,
Ik heb een hele goeie tip voor je in Melbourne is een immigratie museum en die hebben ook registers van mensen die vroeger gemigreerd zijn naar Australie waarschijnlijk kunnen die je verder helpen.
Hier de URL http://museumvictoria.com.au/immigrationmuseum/
Verder zou je de Nederlandse Ambassade ook kunnen vragen of ze zich daar heeft gemeld toen ze in Australie ging wonen.
Ik hoop dat je dit iets verder kan helpen.
hoi Moira
harstikke bedankt, ik ga gelijk aan de slag .
ik hou je op de hoogte.
groetjes
graag gedaan ben benieuwd hoe ver je komt. Als je mijn de naam emailt ik ken iemand die in de buurt van Melbourne woont en misschien ken zei diegene wel ze kent veel NL ze is zelf ook zo’n 35 jaar geleden geemigreerd. Ze heet Hetty.
gr van Moira
ze is in 1959 per KLM in Melbourne aangekomen met haar ouders.
zij heet Francisca van Meel ( meisjesnaam )
ik vermoed, dat ze nu ongeveer 58 jaar oud is en ze is waarschijnlijk getrouwd.
ik kom niet verder dan aankomst.
in de archieven van Melbourne is het moeilijk zoeken en heb ik haar nog niet gevonden.
groetjes
Hallo,
Ik heb diegene een mailtje gestuurd met jou gegevens. Ik hoop dat ze iemand kent die zo heet. Ze kent veel NLders en woont er zelf ook al zeer lang. Ik laat je wel weten als ze wat weet.
bedankt, ik hoop, dat ze wat vindt waar ik mee verder kan.
Hallo,
Onderstaande stuurde ze me
Hier even een antwoord op je verzoek. Ik denk dat de beste manier om dit persoon te vinden is een oproep te plaatse in The Dutch Courier.
Dit is een maandblad voor Nederlandse verenegingen in Victoria. Ook mensen die geen lid zijn van een vereneging lezen deze krant[ behalve wij] Dit wordt veel gedaan om mensen op te sporen. Je geeft dan zo veel mogenlijk informatie over de persoon die je wilt vinden. De website is www.dutchcourier.com . Ik heb nagedacht of ik ook een Francisca kent maar de twee die ik ken zijn in Australia geboren van Nederlandse ouders. Ik hoop dat dit helpt.
Ik hoop dat je dit misschien verder kan helpen.
Hoi,
Ben ook op zoek naar mijn nonkel in australië… Ik weet alleen dat hij naar Australë is vertrokken… Hoe ben jij begonnen met je zoektocht?..
Hier is al eerder op deze forum deze vraag gesteld, zal daarom dit even allemaal samen voegen… zie hierboven: