Wij wonen in Alanya en zijn eigenlijk op zoek naar ervaringen van andere. Wij zijn hier ons bedrijf gestart www.Tra-Travel.com en organiseren actieve vakantiereizen en excursies (wandelen, GPS en Nordic walking in de bergen). We zijn natuurlijk druk bezig met organiseren.
We hebben het prima naar ons zin en wonen leuk. Wat een beetje tegenvalt is dat “zodra ze een blanke zien” ze er direct van uitgaan dat je VEEL geld hebt en dus ook de prijzen aanpassen. We moeten natuurlijk veel regelen en zijn financieel al eens aardig beetgenomen, je kunt er niets aan doen maar soms …
Wij zouden graag eens van andere willen horen hoe hun ervaringen waren met het opbouwen van een bedrijf in Turkije, we kunnen daar altijd van leren.
Je zal zeker niet de enige zijn die dit meemaakt. Ik heb het zelf ook meegemaakt.Ik ben hier eerst ook veel geld verloren eer ik me hier heb kunnen waar maken. Hou je centen zeker goed in de gaten en in je zakken en toon zeker niet dat je geld heeft. Het is altijd zo in Turkije dat als je als nieuweling aankomt en de taal niet machtig bent ze zullen proberen van U te profiteren. Voor turken gelden steeds andere prijzen dan voor buitenlanders.En dat zal je nog dikwijls moeten voelen en ervaren.
Als je dus iets wil bekomen, gewoon blijven afbieden en niet zo maar toegeven en iemand die vriendelijk is ,zo maar geloven. Prijzen goed vergelijken.
Betaal bij een verbouwing of een aankoop nooit het volledige bedrag, geef een voorschot,nooit veel, turken doen dat ook. Betaal pas als je echt tevreden bent.
Het is even wennen om zo te leven, maar ik wens jullie vooral veel sterkte en succes met jullie nieuwe zaak.
Maar laat echt de turken merken dat je geen geld heeft. Leen ook nooit geld aan een turk. Het is hier nu winter en het seizoen is slecht geweest, ze hebben allemaal geld nodig. En een nieuw aangekomene europeaan is nu voor hen hun inkomsten. Denk heel goed na eer je iets doet of betaald.
Nu zou je alles goedkoper moeten kunnen bekomen omdat het buiten seizoen is.
Ik hoop dat je nog reacties krijgt, maar hoe je dit kan oplossen is gewoon zelf in jezelf blijven geloven en volhouden en hen duidelijk maken dat het hier nog geen europa is en de prijzen stukken lager moeten liggen dan bij ons.
Bedankt voor je mail. We kwamen hier gelukkig al een aantal jaren dus wisten we wel hoe Turkse mensen waren, hartelijk maar hoe het in de gaten. Nu je hier woont merk je inderdaad dat iedereen probeert om geld van je te krijgen. Gelukkig stoot een ezel niet tweemaal en letten we goed op. In Nederland hebben we ook een zaak gehad en hebben deze opgebouwd van niets naar iets dus doorzetten kunnen we wel. We willen echt een nieuw leven hier beginnen en zijn druk bezig met de voorbereidingen. We hopen dat we veel klanten krijgen omdat we toch iets nieuws aanbieden. We zullen zien, in ieder geval bedankt voor de fijne woorden.