Hallo we willen eind dit jaar op safari in Kenya!
Maar ik heb apneu dit houd in dat ik elke nacht een CPAP apperaat moet
gebruiken {voor de duidelijkheid dit zijn geen zuurstofflessen}
en dit apperaat werkt op stroom
nu is mijn vraag is er hoe is de stroom voorzienig in de lodge,s en dergelijke.
er is zeker stroom.
in sommige lodges zijn generatoren die alleen een paar uur per dag aan staan, maar zelf dan zou je van de stroomvoorziening bij de receptie/restaurant gebruik kunnen maken.
Check dus vooraf even bij de organisatie hoe het geregeld is…
Kenia is trouwens super!!!
In de meeste lodges is inderdaad altijd wel stroom, zeker 's nachts. Mocht de stroom uitvallen, dan werken ze met generatoren. Sommige lodges zetten die overdag niet aan, maar dan kan je er wel om vragen. Je bent bv na de lunch vaak een paar uur “vrij” om even op te frissen en te relaxen. Mocht je dan een middagdutje willen doen (best vermoeiend de hele dag turen naar wilde beesten in een hobbelige auto) en de generator staat niet aan, dan zullen de meeste lodges niet te beroerd zijn om te helpen.
Wel is het zo dat je een kleine transformator nodig hebt, omdat de stekkers niet overeen komen. Soms pas te de nederlandse stekker wel, maar voor veiligheid is het beter om een omvormer te hebben. Ik heb het 2x geprobeert met een reisstekker uit NL, maar dat werkte niet. De 3de keer heb ik er gewoon 1 in Kenia gekocht. Helemaal goed en kost niet meer dan 1-2 euro.
Wat misschien slim is, is om nu al contact te zoeken met een safaribedrijfje daar. Ik ben met hen 6x op safari geweest en elke keer top. Het is een lokaal bedrijf, dus stimuleerd de lokale economie, maar veel belangrijker, die staan in rechtstreeks contact met de lodges. Je kan ze vragen of ze vooraf al contact kunnen opnemen met de gewenste lodges en je vraag voorleggen. Dan weet je meteen welke lodges goed te doen zijn. Contactpersoon: Alex Mbui ([EMAIL=“alexmmbui@yahoo.com”]alexmmbui@yahoo.com of kijk eens op mmsafari.come2me.nl).
En ook een mooi voordeel: veel goedkoper dan hier al je safari boeken bij het reisburo.
Je mag natuurlijk contact met me opnemen voor het adres of meer informatie.
Heel veel plezier!
Hoi, ik weet niet hoe afhankelijk jij bent van dat apparaat? Maar hou er rekening mee dat er plaatsen zijn waar normaal stroom is en soms ineens niet, ondanks de generatoren. misschien kan je denken om zelf een noodoplossing mee te nemen. (geen idee wat, een soort van mini accu, of stroom via de auto-aansteker?)
Momenteel is alles in kenya (voor de lokals) erg duur, dus mochten de generatoren uit zijn, en ze willen die niet aan zetten, dan kan een bijdrage aan de diesel voor de generator vele deuren openen.
Over het algemeen zal men je zeker van dienst willen zijn en hoef je geen problemen te verwachten. maar ik heb ook een aantal malen meegemaakt dat ook pinautomaten ed het niet deden omdat de hele stad geen stroom had. en een generator laten ze wat dat betreft vaak ook niet een hele nacht lopen, als ze niet op een netwerk zitten. dan is de generator bijvoorbeeld aan vanaf 6 (donker) tot 10.
succes en geniet van kenya, het is er geweldig!