Op reis en je huis verhuren?? Tips ???

wat doen jullie met je koophuis als je een lange reis gaat maken>???

is t makkelijk om je huis te verhuren voor enkele maanden/een jaar???

en hoe hebben jullie dat aangepakt??

heb al veel info maar ben zeer benieuwd hoe andere zoiets aanpakken.
en wat goede tips zijn altijd welkom.

gr joyce

Hoi,
Mijn flatje heb ik aan een bekende kunnen verhuren, maar we hebben het wel via een verhuur agency laten lopen, mochten er problemen zijn is het toch gemakkelijker voor de persoon in kwestie daar heen te bellen dan te moeten wachten tot de verhuurder contact heeft, zeker als je rondreist is het niet altijd gemakkelijk om direct contact te hebben. Daarnaast als je het zelf in de hand houdt dan moet je alles op afstand regelen mocht er een probleem zijn.

Succes!

ik ben idd ook hard op zoek naar bekende die een huis nodig hebben,helaas schiet dat niet zo op.

mijn huis staat ook in de verkoop en mn makelaar is tegen verhuren.
volgens hem “schiet dat ook niet op”.
dat zal ook wel niet maar ik dacht als ik t nou verhuur voor een jaar kan ik in ieder geval op reis.

t punt is mischien dat t een eengezinswoning is,dus de huur is dan best pittig.
ook ik moet uit de kosten komen.

en heb je t met inboedel verhuurt???

Verhuren voor bepaalde tijd kan.
Ook via de makelaar, bijv. aan iemand die zijn huis heeft verkocht en nog niet in zijn nieuwe woning kan, gedeeltelijk met meubels, prive spullen opslaan bij "saveguard "of zoiets.

De makelaar kan dan ook het contract opstellen. En de afspraak incalculeren dat als er bezichtigingen zijn deze gewoon plaats kunnen vinden. Vijverberg, is in deze een mogelijkheid.

Belastingtechnisch mag het tegenwoordig, maar je kan over de verhuurde periode geen Hypotheekrenteaftrek doorvoeren. (even goed uitzoeken op de belastingdienst.)
Ook schrijven de “nieuwe bewoners” zich dan op jouw adres in, en schrijft de gemeente Westland jullie uit. En dan ben je zonder vaste woon en verblijfplaats. (ook even van tevoren regelen, tijdelijk bij anderen in gaan wonen, op papier)

Het kan allemaal, maar goed dichttimmeren.

Succes

heb inmiddels heel wat gelezen en gesproken met de makelaar,maar tussenhuur is ook een oplossing.
zoals ik begreep kan je dan wel hypotheek aftrekken.

in mijn geval is tussenhuur beter dan gewone huur,omdat t bij tussenhuur duidelijk om een bepaalde periode gaat.
mijn makelaar verhuurt vaker huizen maar zegt dat t niet makkelijk zal zijn omdat t best een hoge huurprijs gaat worden :frowning:

ik wil me liever niet inschrijven bij allerlei site’s die woningen verhuren.
t zal vast wel goed zijn maar heb liever me eigen makelaar.

Mocht je in zee gaan met een makelaar; wees dan wel op je hoede wie in je huis komt; want wordt het pand gebruikt als wietplantage (wat veel voor komt) dan zijn de gevolgen voor jou niet te overzien. Laat een familielid of kennis 1X per maand even je huis controleren. Ook voor de verzekering **moet **dit gebeuren; wil je recht op schadevergoeding krijgen als er brand ontstaat. Zijn er geen grote bedrijven bij jou in de buurt die buitenlanders in dienst hebben? Veelal kun je dan met zo’n bedrijf een contract afsluiten voor een jaar. Suc6!

Er zitten wat haken en ogen aan, maar tijdelijk verhuren kan inderdaad zeer aantrekkelijk zijn. Op deze site woning verhuren kun je alle informatie vinden over het tijdelijk verhuren, inclusief de hypotheek en fiscale aspecten.