Ik vertrek in 2011 voor enkele maanden naar Azie. Ik heb een huurhuis en heb nu de mogelijkheid om mn huis voor deze tijd door te verhuren aan iemand. Voor mij zou dit ideaal zijn aangzien de huur enz aardig wat centen gaat kosten.
Maar de vraag is mag dit wel eigenlijk? Heeft iemand hier ervaring mee… Stel je bv in het ergste geval voor dat die persoon per ongelijk een brand veroorzaakt, ben ik dan aansprakelijk omdat je een huis niet mag doorverhuren?
Nee, dat mag niet, maar dat is over het verhuren zelf.
Of de verzekering daar een punt van maakt is een ander punt. En ik zou de verzekering bellen om hun te vragen hoe het daarmee is. Je kunt natuurlijk ook ingeschreven blijven staan samen met deze persoon, dan lijkt het me helemaal geen probleem, er mag toch wel iemand bij je in wonen…
ik had een koophuis en ook dat mag je niet verhuren als je hypotheek verschaffer er niet van af weet, nou ach, dat hebben ze niet geweten, maar mijn verzekering wel en die vonden het geen enkel probleem, hebben er een aantekening van gemaakt. Wellicht dat het bij een huurhuis ook zo makkelijk gaat. Je kunt ook informeren in hoeverre je huurder een WA verzekering heeft, waarmee jij hem of haar weer verantwoordelijk kan stellen als er iets gaat gebeuren.
Succes,
sandra
Oke bedankt voor de info. Heb er op het fok forum ook een topic over geopend daar staat ook erg veel informatie mochten mensen er nog over willen lezen.
Ik mag in ieder geval van de woningbouw mijn huis een jaar in gebruik geven. Hier mag ik geen geld voor vangen maar dat gaat dan maar onder de tafel. Ik blijf verantwoordelijk voor de woning betrfeende overlast enz dat is een klein risico. Bij bv brand is het gewoon door de verzekeirng gedekt en mocht het opzettelijk ofzo worden gedaan (je weet het nooit:p) is de persoon verantwoordelijk die in mn huis zit.
Super, dat is helemaal goed!
Goede reis!!
sandra