Op passen in Hazyview

Nederlandse tourist neergeschoten in Hazyview:

Woon nu zelf ruim 10 in Balule nabij Hoedspruit, en spreek aardig wat mensen die in Hazyview wonen of gewoond hebben. Sedert 2006 is de criminaliteit er enorm toegenomen.

Google eens op hazyview + crime , ongelooflijk dat zo’n rustig en mooi gelegen plaats nu zo te lijden heeft onder de criminaliteit.

Groetjes vanuit zonnig Balule,

Corné.
Amukela Game Lodge.

Hallo

Inderdaad heel erg jammer, ik word op de hoogte gehouden door familie van me die in
Mkhuhlu werkt, die geeft ook aan dat de criminaliteit steeds erger vormen aanneemt!
Als we daar een bezoek brengen gaan we altijd graag even shoppen en ergens eten in Hazyview!

Groet Peter

goedemiddag allen,

Momenteel zijn we een reis aan het plannen naar Zuid Afrikavoor september / oktober dit jaar (self drive, 3 weken van johannesburg naar kaapstad,we hebben nog niets vastgelegd).
Gaat het hier om alleen Hazyview of heeft een groter gebied hier last van?
We hebben de afgelopen jaren vooral rondgereisd in de USA maar willen graag een keer de Bush en safari ervaren, vandaar de keus voor zuid Afrika…
Helaas is er nu hier thuis behoorlijk wat twijfel ontstaan ov de veiligheid en daarmee het doorgaan van de reis.
Uiteraard is de keus aan ons zelf maar zou ik zou graag wat informatie en adies van ontvangen!

Alvast hartelijk dank!

Nee gewoon gaan. Hazyvieuw is een klein gebied, en Kruger Park is groot, trouwens Hazyview ligt buiten het park ook en daar hoeft je zeker niet te komen als je je reis plant, dus gewoon gaan en je ziet hoe mooi land dit is met lieve, aardige mensen.

anemieke -Thatch22, country guesthouse

Hallo,

Wij waren ook van plan om in ieder geval 1 nacht in Hazyview te overnachten zodat we dicht bij het Krugerpark waren maar wel de tijd hadden om de Panorama route goed te verkennen en daar al wat wandelingen te maken. Is dit dan nu wel een goed idee? Ik twijfel enorm.

Je kan ook naar Phalabowra gaan, daar is ook een gate om Kruger Park in te gaan.

We komen juist van Phalaborwa vanaf daar gaan we naar beneden via Panoramaroute. Misschien kunnen we een nachtje Graskop doen dat ligt driekwartier van Krugerpark af.

Wij hebben vorig jaar overnacht in Hazyview en hebben ons er niet minder veilig gevoeld dan elders.
Natuurlijk; een gewaarschuwd mens voor twee, maar ik zou de reis er niet door aanpassen.

Groetjes, Wijnand.

Of je kan in Hoedspruit verblijven, is ook een optie.

Wijnand de situatie in Hazyview is snel verslechterd daar helaas. Kan gebeuren hier in ZA. Maar inderdaad dat moet je niet weer houden om dit mooie land te gaan bezoeken.
En zeker kruger Park.

Wij gaan daar zoveel mogelijk heen.

Oké Annemieke, dat wist ik niet.
Wij hebben dit jaar voor Phalaborwa gekozen, dus dat is een “gelukkige” keuze geweest.

Groetjes, Wijnand.

Hoedspruit is een logische keus (ja, ik ben bevoordeeld :slight_smile: ), met de ligging tov de panoramaroute, Kruger Park, prive reservaten en de bezienswaardigheden rondom Hoedspruit natuurlijk. Relatief zeer veilig, woon er nu ruim 10 jaar.Hazyview, ik hoop dat ze grip gaan krijgen op de criminaliteit daar. De weg van Phalaborwa-Mica is momenteel zeer slecht, heel veel potholes door het vele vrachtverkeer. Goed uitkijken als je dus bij de Phalaborwa gate er uit gaat.Groetjes vanuit de bush,Corné.Amukela Game Lodge.www.amukela.com- - - Updated - - -

Goedemorgen,

dus je kan momenteel het best via Hoedspruit naar Kruger park reizen…
Hoe ziet de meest veilige route er precies uit vanaf Johannesburg naar Krugerpark?
Alvast bedankt!

Hallo Mousie

Denk niet dat er echt onveilige routes zijn naar het Krugerpark, wel streven wij er wel altijd naar om
zo weinig mogelijk in het donker te rijden!
De meest makkelijke en kortste weg is volgens mij wel om via Nelspruit naar Malelane gate te gaan!
Of het moet zijn dat je eerst de Panorama route wilt rijden of in de buurt van Hoedspruit de Cheetah rehab
of een van de privé parken aan de westkant van Kruger NP wilt bezoeken!

Veel plezier, wij zijn al weer druk aan het plannen, vandaag nog 4 maanden aftellen!