Dag Allemaal,
Graag wil ik mijn ideaal beeld schetsen voor het emigreren naar Frankrijk. Wie kan mij daar bij helpen of in adviseren?
Ik ben een jonge man van 38 jaar. (Geboren op de nationale feestdag van Frankrijk!) Na 10 jaar gestrest in de automatisering te hebben gewerkt, heb ik vorig jaar besloten daar een punt achter te zetten. ICT is leuk maar niet meer als daar hectiek en vooral file leed bij komt kijken.
Momenteel probeer ik in mijn huidige woonomgeving aan het werk te komen, maar ik krijg steeds meer het gevoel dat dat uiteindelijk niets oplost en ik moet / mag / wil nog minimaal een kleine 30 jaar aan het werk! Die jaren wil ik plezierig en met minder stress gaan invullen.
Het moment is dus eigenlijk ook wel daar om een lang gekoesterde droom te gaan verwezenlijken. Het is wel lastig om de stap te maken, zeker omdat ik die stap alleen maak zonder partner of gezin.
Mijn idee is om in Frankrijk aan de kust te gaan wonen en werken, ik denk aan Bretagne. Graag neem ik mijn expertise als ICT-ér mee en wil goederen en diensten leveren aan vrnl. Nederlanders, Belgen en Engelsen.
Daarnaast is het idee om op den duur een woning aan te schaffen met bijgebouwen en die om te bouwen tot zelfstandige gasten verblijven. (gites maar geen B & B). Ik ben geen aannemer, maar van me zelf kan ik zeggen dat ik best wel handig en precies ben en zie er dan ook hobby in om te gaan verbouwen. Mijn huidige huis heb ik ook binnenste buiten gehad en is nu zo goed als klaar (voor de verkoop…)
Wie weet of er nu al mogelijkheden zijn om in Bretagne of in andere Franse kustgebieden, aan de slag te gaan? Wellicht als conciërge / beheerder van vakantie woningen met daarnaast de mogelijkheid om de ICT support op te starten? Zijn er meerdere mensen die dit voor ogen hebben? Is er wel vraag naar ICT in dit gebied of überhaupt in Frankrijk ?
Of wie kan mij adviseren op het gebied van het huren van een woning met beschikbare vakantie onderkomens om deze nu al te verhuren?
Het goede leven roept! Wie roept er mee?
Hoi Emigrant,
Hoe is het nu verlopen?
Ik heb je verhaal gelezen en ben benieuwd hoe het zich ontwikkeld heeft.
Groetjes Anita
Dag Anita,
Bedankt voor je interesse!
Helaas is het er nog niet van gekomen. Door persoonlijke omstandigheden zijn er nog geen stappen ondernomen.
Het idee blijft en zodra het kan, dan ga ik hier weer actief mee aan de gang.
Grt Emigrant
Hier precies hetzelfde.
Het valt af en toe niet mee om je dromen te volgen.
Er komt altijd wel wat tussen.
Maar wat in het vat zit he;)
Groetjes Anita
iedereen heeft mooie plannen en dromen, maar weinbig durven de stap te zetten en blijven hun leventje toch maar hier uitleven met tegenzin. Als ik jou was zou ik gaan, je hebt de ideale ingredienten om te slagen in het buitenland.
Hallo,
Na mijn zaak stopgezet te hebben ben ik nu aan het werk als conciërge.
Maar ik zeg al heeel lang dat ik naar Frankrijk wil gaan, maar het is er ook nog van gekomen.
Ik ben wel al verschillende keren en verschillende periodes voor langere tijd gegaan. Steeds meer voel ik dat m’n leven daar ligt.
Maar als alleenstaande vrouw is dit ook een heel grote stap.
Met twee ben je al sterker, als de brains er zijn en je hebt handen aan je lijf moet het wel lukken.
Houd je me ook op de hoogte?
Grtjs
Sabine
Hallo alledrie,
Blijft het bij plannen of gaat het er echt van komen? Maison d’Olives gaat vanaf 2012 vakantiewoningen beheren aan de Cote d’Azur. En zoekt hiervoor concierges die in loondienst met vast salaris + bonus aan de slag willen. Heeft een van jullie interesse?
Maison d’Olives
Aan Maison d’Olives,
Ik las net je berichtje en ik ben nieuwsgierig wat je aanbod inhoudt. Kun je me er iets meer van vertellen?
Met vriendelijke groeten
Roelie
Hallo Maison d’Olives,
Ook ik ben erg nieuwsgierig naar wat het inhoud. Zou je mij hier misschien ook wat meer over kunnen vertellen?
Met vriendelijke groet,
Maaike
Ik heb meneer gemaild maar krijg helemaal geen reactie, wel jammer
Oke, tjah dat is idd jammer…